המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, התייחס היום (ראשון) בחשבון הטוויטר שלו ללחץ שמופעל על ידי ארצות הברית על הרפובליקה האסלאמית לאחר פרישת הנשיא דונלד טראמפ מהסכם הגרעין, והכריז כי מדינתו לא תתקפל תחת הלחץ. "האיבה של ארצות הברית כלפינו מתגברת מיום ליום, אך כך גם שנאת איראן כלפי ארה"ב", פתח חמינאי את דבריו.



"אויבי איראן מתנגדים לכבודה של איראן, לעצמאותה ולהתפתחותה, והם לא יפסיקו לעשות זאת כל עוד ביכולתם", הוא הוסיף ואמר כי "פעולותיהם המרושעות" לא יניבו פרי. "להתנגדות אומנם יש מחיר, אך גם הישגם ששוויים עשרות מונים על אותו המחיר", המשיך חמינאי והזהיר כי "כניעה לאויב שחצן ואכזרי לא תוביל לדבר מלבד להשפלתנו ואבדן זהותנו כאומה. לכניעה יש מחיר גבוה מלהתנגדות", סיים חמינאי את דבריו.



רשת אל ערבייה: "ארבעה מפגינים נורו למוות באיראן"



הדברים שכתב הדמות הבכירה ברפובליקה האסלאמית באים במהלך גל הפגנות ששוטף את איראן בעקבות קריסת ערכו של המטבע המקומי, קריסה שנובעת מהשבת הסנקציות האמריקאיות על איראן, ועזיבתן של חברות זרות את המדינה לאחר ששבו אליה בעקבות החתימה על הסכם הגרעין שנחתם בשנת 2015. רק אתמול דווח ברשת "אל ערבייה" הסעודית כי ארבעה מפגינים נהרגו מאש כוחות הביטחון בדרום מערב המדינה, כאשר סרטונים מהפגנות מציגים מפגינים נסים לאחר ירי של כוחות הביטחון.



במהלך השבוע שעבר נמשכו ההפגנות בבזאר הגדול בטהרן, שכללו גם את סוחרי התכשיטים והזהב. בתי העסק לא נפתחו, והמפגינים קראו לסוחרים שפתחו את עסקיהם להשביתם. גורמי אופוזיציה באיראן דיווחו כי הסוחרים צעקו "אל תפחדו, אנחנו יחד".