קוריאה הצפונית משלימה הרחבה משמעותית של מפעל לייצור טילים, כך לפי חוקרים שבחנו תמונות לווין חדשות של האתר. מדובר בעוד סימן לכך שפיונגיאנג מתקדמת עם תוכניות הנשק שלה, למרות הלחץ האמריקאי לזנוח אותן. לפי הדיווח שפורסם הלילה (שני) ב"וול סטריט ג'ורנל" המתקן מייצר טילים בליסטיים שיוכלו לפגוע במתקנים צבאיים באסיה עם נשק גרעיני. 
התמונות החדשות, שנבחנו על ידי מכון מידלברי ללימודים בינלאומיים במונטריי, קליפורניה, מראות כי קוריאה הצפונית סיימה את הבנייה החיצונית של המפעל בסביבות הזמן שבו המנהיג הצפון קוריאני, קים ג'ונג און, נפגש עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בסינגפור בחודש שעבר. 

המפעל נבנה בזמן הפגישה. פסגת טראמפ-קים. צילום: רויטרס


במהלך סוף השבוע פורסם כי סוכנויות הביון האמריקאיות סבורות שפיונגיאנג הגבירה בחודשים האחרונים את ייצור ופיתוח הנשק הגרעיני שלה, במתקני גרעין שונים במדינה. עוד סבורים הגורמים, כי במדינה המבודדת ינסו להסתיר את המתקנים המדוברים, בזמן שהם מבקשים מהמשטר האמריקאי הקלות נוספות בסנקציות השונות, כך דווח הלילה (שבת) ברשת NBC האמריקאית. 
אנליסטים בסוכנויות השונות העריכו כי המשטר הצפון קוריאני לא יוותר לחלוטין על חלום הנשק הגרעיני שלו, שכן מבחינתם זהו כלי הישרדותי. למעלה מ-12 גורמים שונים הסבירו כי בדיקטטורה ינסו לקבל מממשל טראמפ את כל ההקלות האפשריות, בעוד שהם משיכים להחזיק, בסתר, בנשק גרעיני.

לפני כן פורסמו תמונות לווין המוכיחות כי קוריאה הצפונית עושה שיפורים רבים בתשתיות המתקן למחקר גרעיני שלה. התמונות, שנותחו בידי אתר NORTTH 38, המוקדש למחקר של הדיקטטורה המבודדת, מראות שהשדרוג של המתקן מתקדם באופן מהיר. 
תמונות הלוויין מצביעות על כך שהדיקטטורה המבודדת מתקדמת במהירות ומבצעת מספר התאמות על המחקר המדעי הגרעיני יונגביון. השיפורים כוללים משאבת קירור חדשה, מספר רב של מבנים חדשים, השלמת בנייה של מתקן לקירור מים ומעבדה רדיוכימית פעילה. עדיין לא ברור האם הכור כבר פעיל, כך על פי הדיווח. NORTTH 38 מציין כי פקידי גרעין צפון קוריאנים ומומחים צפויים להמשיך ב"עסקים כרגיל" עד אשר קים יורה על שינויים בנוהל הרגיל.