בית משפט בלגי האשים היום (שני) גבר ואישה בגין תוכנית לפוצץ עצרת של מתנגדי המשטר האיראני בצרפת. התובע הפדרלי הבלגי הודיע כי אמיר ס' בן ה-38 ונסימה נ' בת ה-33, שניהם אזרחים בלגים, "חשודים בניסיון לבצע פיגוע" ביום שבת האחרון בפרבר של פריז, במהלך כנס שאורגן על ידי המוג'אהידין של איראן.



המשטרה עצרה את בני הזוג, שהכינו חומר נפץ במשקל 500 גרם, שהפצצה ברשותם באזור מגורים בבריסל. בעצרת השתתפו 25 אלף בני אדם, בהם ראש עיריית ניו יורק לשעבר רודי ג'וליאני.



התובעים הבלגים טענו כי שותפה נוספת נעצרה בצרפת, בעוד ששניים אחרים שנלקחו לחקירה שוחררו אחריה. "החקירה נועדו לקבוע את היחסים שהיו להם עם החשודים שנעצרו בבלגיה", הסבירו במשטרה הבלגית, שביצעה חמש פשיטות ברחבי בלגיה. בהצהרה הבלגית נטען כי דיפלומט איראני בשגרירות אוסטריה בווינה, שהיה איש קשר של בני הזוג, נעצר במקביל בגרמניה.



ג'וליאני. צילום: רויטרס
ג'וליאני. צילום: רויטרס



בתוך כך, המועצה הארצית של ההתנגדות האיראנית האשימה את טהרן בכך שהיא עומדת מאחורי המזימה. "הטרוריסטים ממשטר האייתוללות, בסיוע דיפלומטים טרוריסטים, ניסו לתכנן את הפיגוע הזה", נכתב בהודעה מטעמה.



ההתפתחות התרחשה ביום שבו הגיע נשיא הרפובליקה האסלאמית, חסן רוחאני, לשווייץ. לדבריו, "יש חשיבות מכרעת" לשיתוף הפעולה בין איראן לאירופה לאחר הנסיגה האמריקאית מהסכם הגרעין.