מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם דיווח היום (שלישי) כי נשמע פיצוץ עז במחוז דרעא שבדרום סוריה, באזור בו נמצאים מחסני תחמושת של משטר אסד ובעלי בריתו וכי נבדקת סיבת הפיצוץ. על פי דיווח בכלי תקשורת של האופוזיציה בסוריה, הפיצוצים הם תוצאה מתקיפה של צה"ל במדינה.



כזכור, האופוזיציה הסורית חידשה שלשום את משא ומתן עם רוסיה בעניין הסכם כולל במחוז דרעא בדרום סוריה. המרכז הסורי לזכויות אדם "אל מרסד" דיווח על התקדמות ממשית במגעים ומסר כי ההסכם אמור לכלול כ־60% משטחו של מחוז דרעה. דובר חדר המבצעים של המורדים איברהים ג'באוי אמר כי המשא ומתן חודש בתיווך ירדן באזור בסר א־שאם בדרעא.

נציגי האופוזיציה נסוגו בשבת מהמשא ומתן לאחר שדחו את תנאי הכניעה "המשפילים" כלשונם שניסחו הרוסים לאחר המתקפה הכוללת של המשטר הסורי, בסיוע אווירי רוסי. על פי הדיווחים, הישיבה הסתיימה בכישלון, מאחר שהרוסים לא היו מעוניינים לשמוע את הדרישות שלנו והציגו בפני המורדים אופציה אחת משפילה – כניעה, והיא נדחתה על הסף על ידי משלחת האופוזיציה.
 
ערוץ "אל־ג'זירה" הציג את התנאים של הרוסים למורדים הסורים: מסירת הנשק הכבד והקל, כניסת משטרה צבאית רוסית, נוכחות ביטחונית של משטר אסד במחסומים הצבאיים של רוסיה, כניסת משטרה אזרחית לאזורים שבשליטת המורדים, פתיחת מעבר נסיב, מסירת מוסדות הממשלה במחוז והסדר עם כל הלוחמים והקצינים הסורים שהצטרפו למורדים.
 

בישיבת הממשלה שנערכה שלשום בבוקר, התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו למצב בגבול הצפון ואמר: "אנחנו פועלים למנוע מאיראן ומגרורותיה להתבסס צבאית בכל חלק של סוריה ונמשיך לעשות כך". בנוסף, התייחס ראש הממשלה לסוגיית הפליטים הסורים המתדפקים על גבול ישראל: "נמשיך להגן על גבולותינו; נסייע הומניטרית ככל יכולתנו; לא נאפשר כניסה לשטחנו ונדרוש קיום קפדני של הסכמי ההפרדה מ־1974 עם צבא סוריה. אני בקשר רצוף עם הבית הלבן והקרמלין, ואף שר הביטחון בקשר דומה עם מקביליו בארה"ב ורוסיה".