יותר מ־14 אלף תלמידים מ־150 בתי ספר שניגשו לבחינת ה־GCSE לתלמידי החינוך העל־יסודי בספרות אנגלית, התבקשו לבחור אחת משתי שאלות שעסקו במחזה המפורסם על האהבה הבלתי אפשרית שנרקמה בין נער ונערה משתי משפחות יריבות בעיר ורונה שבאיטליה. באחת השאלות נכתב: "כיצד שייקספיר מציג את הדרכים שבהן שנאתו של טיבלט (בן דודה של יוליה) כלפי בני משפחת קפולט משפיעה על תוצאת המחזה?". אולם מאחר שטיבלט הוא בן למשפחת קפולט ואויב של בני משפחתו של רומיאו, משפחת מונטגיו, תשובה נכונה על השאלה הזאת אינה אפשרית.
 
מיד לאחר המבחן הפגינו התלמידים ואנשי החינוך את תדהמתם מהטעות הנדירה. "קיבלתי את השאלה, קראתי אותה שוב ושוב וחשבתי שהיא לא הגיונית. זה מסיח את הדעת", אמרה התלמידה סופי אלדר. "כל מי שקרא את 'רומיאו ויוליה' יודע שטיבלט הוא קפולט. הוא לא שונא את הקפולטים", הוסיפה לוסי סקוט, המנהלת של הקולג' הקהילתי צ'סטרטון בקיימברידג'. "התלמידים הם בני 16. הם במערכת החינוך מאז גיל 4, והמבחן הזה מסכם את לימודיהם. מרגיז ומקומם שאי אפשר לקבל שאלה נכונה".
 
בוועדת הבחינות של אוקספורד, קיימברידג' והאגודה המלכותית לאומנויות, הגוף האחראי על המבחן, הביעו צער על התקלה והבטיחו כי אלפי התלמידים שכתבו תשובה לשאלה לא ייפגעו בשל הטעות. אולם באופקוואל, הגוף המפקח על ועדות הבחינות באנגליה, לא התרשמו מכך והודיעו כי החליטו להטיל קנס של 175 אלף ליש"ט על הוועדה בשל הטעות החמורה. "לטעויות כאלה יכולות להיות השפעה שלילית מכריעה על אמון הציבור בבחינות", ציינו באופקוואל.