מזכ"ל הועד הפועל של אש"ף, סאיב עריקאת, יצא הבוקר (רביעי) כנגד המדיניות הישראלית והאמריקנית. בדבריו, התייחס גם להחלטה הישראלית לקזז מכספי המסים המועברים לרשות את משכורות המחבלים. "נתמיד באחריותנו כלפי בני עמנו, ונמשיך לשלם את משכורות משפחות השהידים והאסירים", אמר עריקאת.



בדבריו, שב על הדרישה למתן הגנה בינלאומית לפלסטינים מפני ישראל וקרא לבית הדין הבינלאומי בהאג לפתוח ב"חקירת פשעי הכיבוש". כמו כן, הוא הבהיר כי ההנהגה הפלסטינית מתכוונת לעתור לבית הדין הבינלאומי נגד החלטות טראמפ בעניין ירושלים. "היציבות והביטחון הבינלאומיים כפי שהם נתפסים על-ידי ישראל", הוסיף, "מובילים את האזור רק להרחבת מעגל האלימות והקיצוניות".



עריקאת אמר כי ההנהגה הפלסטינית מודעת לכוחה של ארצות הברית, אולם "בחייהם של עמים ישנם דברים חשובים יותר מהכוח הצבאי". הוא הוסיף כי הרשות אינה פונה לעימות עם ארצות הברית, וכי וושינגטון היא זו שנטשה את שולחן המשא ומתן ועברה לשיטת התכתיבים. "הסוגיה הפלסטינית לא תיפתר באמצעות שיטותיהם של אנשי הנדל"ן ומנהלי קזינו", אמר, תוך עקיצה ברורה לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. עריקאת הוסיף כי איומים, אזהרות וקיצוץ בסיוע לא יפתרו את הסכסוך. 



הוא התייחס לסוגיית המצב ברצועת עזה, וטען כי המפתח לטיפול בה טמון ביכולת לסיים את הפילוג בין עזה לגדה והעברת השליטה ברצועה לידי הממשלה הפלסטינית. "הפתח שמאפשר לנתניהו וטראמפ להביא לשינוי משטר אצל פלסטינים הוא עזה, תחת המסווה של מצבה ההומניטרי", אמר עריקאת. באותו עניין הוסיף כי אבו מאזן מינה צוות שיגיש המלצות לפתרון יסודי של הבעיה, בראשותו של עזאם אל-אחמד.



בתוך כך, דובר הממשלה הפלסטינית יוסף אל-מחמוד גינה את החלטתו של ראש הממשלה נתניהו לאפשר ביקורים קבועים ותכופים יותר של חברי כנסת בהר הבית, ואמר כי מדובר בהסתה בוטה ומסוכנת המעודדת את המשך "הפלישות" למתחם אל-חרם אל-שריף ואת הפגיעה בקודש הקודשים של הערבים והמוסלמים.

מחמוד הטיל על נתניהו וטראמפ אחריות מלאה להסלמה המסוכנת הנוכחית אשר דוחפת את האזור כולו למלחמת דת, ואמר כי נתניהו לא היה נוקט צעד זה בצורה "יהירה ומתגרה" שכזו לולא התמיכה של ארצות הברית במדיניות ישראל והצעדים השרירותיים של טראמפ.