הבריחה הנועזת ביותר בהיסטוריה? בתחילת השבוע דווח אודות מבצע ההימלטות מהכלא של רדואן פאיד, שעלה על מסוק בדרך אל החופש. בעוד המשטרה הצרפתית מנהלת מצוד אחריו, בהשתתפות אלפי שוטרים. היום (רביעי)  נחשפים גילויים חדשים על המבצע של האסיר המסוכן, שהוכנס לכלא בגין שוד בנק שהשתבש וגבה את חייה של שוטרת. 



"הממצאים הראשונים מובילים אותנו להאמין כי יחידת הקומנדו הזו הייתה מורכבת מארבעה עד חמישה אנשים, כולם לא מזוהים. ככל הנראה הם היו חברים קרובים ומאוד נאמנים של רדואן, שהסכימו לקבל על עצמם את הסיכונים ולשאת בהשלכות"', אמרה ניקול בלובה, שרת המשפטים. 




על פי דיווח של ה-BBC, ביום ראשון בבוקר הגיעו שני גברים, האחד כבן 50 ושני בסביבות גיל ה-20 לחייו, למועדון טיסה בפונטנה-טרזיני לשיעור תעופה בפעם הראשונה בחייהם. במקום הם פגשו את הטייס, סטפן בוי, שאמר לערוץ הטלוויזיה הצרפתי RTL שהוא פגש אותם פעם או פעמיים לפני כן, אך משום מה השניים ידעו עליו ועל כלי התעופה דברים רבים, וביקשו מסוק ספציפי.
לאחר שסירב, כיוון שמדובר במסוק שלא מתאים למתחילים, הוא אוים ונלקח כבן ערובה, כאשר החוטפים איימו גם על משפחתו. הטייס הטיס את המסוק כשהוא תחת איומי אקדח, וצווה לנחות על מנת לאסוף שותף שלישי. בהגעה לכלא, פאיד היה בחדר האורחים עם אחיו, כאשר המסוק נחת בחצר שלא הייתה מכוסה ברשת נגד מטוסים. 
החמושים השתמשו בדיסק חיתוך ורימוני עשן כדי לפלס דרכם לתוך בית הכלא, בעוד שאחרים שמרו על בוי והמסוק שלו בחוץ. לאחר שהמריאו, הקבוצה טסה לאזור גונס, ונטשה את המסוק עבור רכב שחיכה להם במקום. הרכב נמצא יותר מאוחר על ידי המשטרה כשהוא שרוף לחלוטין. שרת המשפטים כינתה את הבריחה כ"מרהיבה" וציינה כי יתכן והקבוצה השתמשה במזל"טים כדי לסקור את הכלא מראש. 

פאיד אמר בעבר כי הוא מעריץ הדוק של סרטי הוליווד, והם מהווים עבורו השראה. דבר זה יכול להסביר את ניסיונות הבריחה הנועזים שלו, כאשר בפעם הקודמת, בחודש אפריל 2013, השתמש בחומרי נפץ כדי לפוצץ חמש דלתות בכלא, לקח בשבי ארבעה סוהרים וברח באמצעות שתי מכוניות מילוט. הוא נעצר מחדש רק בחודש שלאחר מכן, כשנמצא מסתתר בצימר בסן אה מארן.