הרעלה רוסית נוספת? שני בני אדם נפגעו אנושות היום (רביעי) לאחר שנחשפו לחומר בלתי ידוע בעיר איימסבורי בבריטניה. השניים נמצאו חסרי הכרה בביתם בעיר ואושפזו בבית החולים. איימסבורי ממוקמת כ-13 ק"מ מהעיר סלסבורי, בה המרגל הרוסי לשעבר סרגיי סקריפל ובתו יוליה נפגעו במתקפת גז עצבים במרץ. 
מהמשטרה הבריטית נמסר כי מדובר ב"תקרית רצינית" וכי דגימות מהחומר הלא מזוהה נשלחו למומחים במעבדת מחקר ממשלתית לנשק כימי. שוטרים סגרו את זירת האירוע, וכן בית מרקחת בעיר וכנסייה בה שני הנפגעים ביקרו לפני התקרית. לתושבים באיזור נאמר לצפות לנוכחות משטרתית מוגברת.
"כפי שניתן לצפות, לאור האירועים האחרונים בסלסבורי, קצינים מהיחידה למלחמה בטרור עובדים יחד עם משטרת ווילטשייר בנוגע לתקרית באיימסבורי", כך מסר דובר הסקוטלנד יארד. "אנחנו שומרים על ראש פתוח לגבי נסיבות האירוע ונעדכן את הציבור ברגע שיתאפשר". דובר של ממשלת בריטניה אמר כי "השרים מעודכנים לגבי התקרית באיימסבורי".


כזכור, בריטניה האשימה את רוסיה בביצוע מתקפת גז העצבים נגד המרגל הרוסי לשעבר. סקריפל הוא קולונל לשעבר במודיעין הצבאי הרוסי שנידון ל-13 שנות מאסר ב-2006 על העברת זהותם של מרגלים רוסים באירופה לשירות הביון הבריטי, ה-MI6. הוא היה אחד מארבעה אסירים שניתנה להם חנינה, ושנשלחו לבריטניה כחלק מעסקת חילופין שנערכה ב-2010 תמורת מרגלים שהוחזקו בארצות הברית. זו הייתה עסקת השבויים הגדולה ביותר מאז סוף המלחמה הקרה.

בנוסף לבני משפחת סקריפל, גם השוטר שהגיע ראשון לזירת האירוע ועוד עשרות בני אדם נפגעו ברמות שונות. סקריפל ובתו שרדו את ההרעלה במתקפת גז ושוחררו מאז מבית החולים. לאחר השחרור אמר סקריפל: "אנחנו ברי מזל ששנינו שרדנו את ניסיון ההתנקשות הזה. השיקום שלנו היה איטי וכואב מאוד". 

ב-2016 האשימה בריטניה את רוסיה בהרעלתו למוות של מרגל רוסי לשעבר בשם אלכסנדר ליטוויננקו. "נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ככל הנראה אישר בפעולת מודיעין רוסית את רצח סוכן הק.ג.ב. לשעבר, אלכסנדר ליטוויננקו", כך קבע אז השופט הבריטי, רוברט אוון, שחקר את הפרשה שאירעה בשנת 2006 בבית מלון בלונדון. 
סרגיי סקריפל. צילום: פייסבוק
סרגיי סקריפל. צילום: פייסבוק