העיתון הערבי אל-חיאת פרסם היום (חמישי) כי גרמניה "מעורבת" במשא ומתן עקיף בין ישראל לחמאס על עסקה אפשרית של חילופי שבויים לפיה ארבעת הישראלים המוחזקים בעזה, החיילים הדר גולדין ואורון שאול וכן האזרחים אברה מנגיסטו והישאם א-סייד, ישוחררו תמורת אסירים פלסטינים.

כבר יותר משלוש שנים מקיימת גרמניה פגישות עם חמאס, בעקבות תפקידה המוצלח במשא ומתן על שחרורו של החייל החטוף גלעד שליט ב-2011 בתמורה ל -1,050 אסירים פלסטינים, אמרו מקורות מערביים ל"אל-חיאת".
המקורות מסרו כי השליחים הגרמנים ביקרו בעזה פעמים אחדות בחשאיות מוחלטת, וקיימו פגישות עם כמה ממנהיגי חמאס שהוזמנו לנהל משא ומתן עם ישראל באמצעות צד שלישי, כדי לדון בדרכים להשלמת עסקת החליפין. עוד נמסר, כי המגעים והפגישות מתקיימים בשני מישורים: הראשון באמצעות הייצוג הדיפלומטי הגרמני בארץ ישראל ובישראל, והשני באמצעות מתווך גרמני חדש שהוקצה למשימה זו, העובד מבירת ברלין.

המקורות לא מסרו פרטים או הבהרות על התקדמות המשא ומתן, אך הדגישו כי ישראל ומצרים מאמינות בגישור של גרמניה, שתפקידה הוא להגיע להבנות על פרטי העסקה ומספר האסירים, בעוד מצרים, אשר עוקבת אחרי כל המשא ומתן, אחראית על "הוצאת" העסקה לפועל ותפקח על עניין המסירה כמו בעסקת שליט.