דוח מודיעין שפורסם היום (חמישי) על ידי מחלקת המודיעין של חברת (ImageSat International (ISI חשף כי אזור אשר נמצא בשליטתן ובשימושן של המיליציות השיעיות העיראקיות בין סוריה לעיראק, מהווה, על פי הערכת החברה, גשר יבשתי המשמש את איראן ועובר מעיראק, דרך סוריה ומשם למעוז ארגון חיזבאללה בלבנון ולחופיו של הים התיכון.



חברת (ImageSat International (ISI כאמור, ביצעה ניתוח מודיעיני ופענחה תמונות שמוכיחות, להערכתה, כי קיים נתיב העברה סודי בין המדינות כאמור, וככל הנראה, עיראק משמשת מעין "מיופת כוח" של איראן, ומבצעת עבורה משימות סודיות, כולל העברה של ציוד ואולי אפילו כוח אדם, שיכול לסייע, בין היתר, לארגון הטרור במושבו בלבנון.



באחת התמונות נראית מפקדת המיליציות האיראניות בגבול עיראק-סוריה שהותקפה ב-18.6.18, כך על פי דיווחים סוריים, על ידי ישראל והושמדה כליל. ההערכה היא שאיראן יצרה ציר הברחות יבשתי באזור. על פי הדיווח, המתקפה שבוצעה בכלי טיס בלתי מאוייש, באה שלושה ימים בלבד לאחר שחרור האזור לאורך 40 ק"מ וסריקות שכללו אלפיים קילומטרים ממה שנותר לאחר ארגון המדינה האסלאמית, דאעש.



שלטונות סוריה טענו תחילה כי הקואליציה הבינלאומית, בהנהגת ארצות הברית, תקפה את אחד המוצבים של הצבא בפרברי דיר א-זאור הדרום מזרחיים, מה שגרם להרוגים ולפצועים. במרכז "אל-מרסד" הסורי העוקב אחר זכויות אדם, ויושב בלונדון, טענו כי 38 אנשי מיליציות איראניות התומכות בצבא אסד נהרגו בתקיפה. אולם, ארה"ב הכחישה את הטענות לפיהן ביצעה מתקפה באזור. דובר פיקוד המרכז האמריקני הכחיש את הדיווחים. "אף חבר בקואליציה בראשות ארצות הברית לא ביצע תקיפות באזור בוכמאל", טען.

עוד לפני כן, לפני  למעלה מחודש, דיווחו גורמי האופוזיציה הסורית כי חיל האוויר הישראלי תקף שיירה של ארגון חיזבאללה בהרי קלמון בסוריה, שעשתה את דרכה ללבנון. על פי הדיווח, התקיפה בוצעה באזור ג'רוד פליטה שבקלמון המזרחי, וכתוצאה ממנה נהרגו ונפצעו רבים. מדובר צה"ל לא הכחישו ולא אישרו את דבר התקיפה ואמרו כי הם אינם מתייחסים לדיווחים זרים.


גישה ללבנון ולחופי הים התיכון. צילום: ISI
גישה ללבנון ולחופי הים התיכון. צילום: ISI



http://www.imagesatintl.com



מיליציות שיעיות עיראקיות שולטות באיזור. צילום: ISI
מיליציות שיעיות עיראקיות שולטות באיזור. צילום: ISI



 צילום: ISI .מפקדת המילציות האיראניות שהותקפה על ידי ישראל על פי דיווחים סוריים
צילום: ISI .מפקדת המילציות האיראניות שהותקפה על ידי ישראל על פי דיווחים סוריים