שבועיים באפלה: תכניות חדשות לחילוץ הקבוצה החלו להתגבש היום (חמישי), על רקע העובדה שגשם נוסף צפוי לרדת בסוף השבוע הקרוב, ובכך מוסיף לחץ נוסף על צוותי החילוץ לגבש תכנית שתוכל להוציא את חברי קבוצת הכדורגל התאילנדית מהמערה לפני שמפלס המים יעלה. על אף תכניות אלו, כוחות ההצלה התאילנדים מעריכים כי הנערים ומאמנם, שנתקעו במערה בצפון המדינה, אינם בריאים מספיק, וכי ניסיון לחלצם מעמיד את חייהם בסכנה. כמו כן, אבחנה נוספת של רופא העלתה כי שניים מהנערים והמאמן עצמו סובלים מתשישות קשה עקב תת תזונה. לבינתיים, כוחות ההצלה החלו בתהליך הכנסת חמצן למערה. 

על אף שכמויות עצומות של מים נשאבים אל מחוץ למערה בכל יום, המעברים הצרים שבתוכה עדיין מוצפים מים, כך שהדרך היחידה ליציאה מהמערה היא על ידי צלילה במים העכורים. 

בנוסף לניסיונות הוצאת המים צוותי החילוץ התאילנדיים אף מלמדים את הנערים צלילה, זאת כיוון שייתכן וזוהי תהיה הדרך היחידה לחלצם. עם זאת, צלילה במערה היא איננה דבר פשוט כלל, שכן צוותי החילוץ שנכנסים בעצמם נאלצים לנווט בתוך מערה חשוכה ומוצפת, במשך כשש שעות, על מנת להגיע לנערים. 


משפחות הנערים בתאילנד. צילום: רויטרס


כזכור, לפני 12 ימים נלכדו הנערים ומאמנם במערת "טאם לונג", הממוקמת מתחת לאדמה, ומאז נעלמו במשך תשעה ימים, כאשר שום אות חיים לא התקבל מהם. זאת עד שבתחילת השבוע אותרו הנעדרים, ונודע כי הם בחיים. הנערים, בני 11-16, נעלמו בתוך המערה לאחר שהחליטו לחקור את מכלול המערות באזור.