כוחות צבא אסד השתלטו היום (שישי) על המעבר "נאסיב", הנמצא בגבול הירדני, כך עולה מהדיווחים בתקשורת הערבית. בתוך כך, סוכנות הידיעות רויטרס ציטטה דובר מטעם המורדים בדרום סוריה, שהודיע כי הושג הסכם הפסקת אש עם משטר אסד. הוא ציין כי ההסכם הושג בתיווך רוסי. במסגרת ההסכמות, המורדים יחלו למסור בהדרגה את הנשק הכבד שברשותם והשליטה על אזורים במחוז דרעא תוחזר לידי המשטר. בתמורה, הצבא ייסוג בכמה כפרים במחוז הדרומי.
הדובר של אחד מארגוני המורדים, איבראהים ג'באווי, אמר שכוחות בפיקוח רוסי יקבלו שליטה על האזור ועל קווי החזית נגד ארגון המדינה האסלאמית. בהסכם נקבע גם שהשליטה על מעבר הגבול עם ירדן יוחזר לידי המשטרה הסורית. 
אתמול נמסר מהארגון הסורי לזכויות אדם כי הצבא הסורי ובעלי בריתו הרוסים ביצעו 600 תקיפות אוויריות בתוך כ-15 שעות. נשיא סוריה, בשאר אל אסד, בצוותא עם בני בריתו, נלחם כדי לכבוש את דרום מערב המדינה, אחד ממעוזי המורדים האחרונים שנותרו בסוריה יחד עם אזור צפון מערב המדינה, הגובל בטורקיה. 

כזכור, המתקפה בת השבועיים, הנתמכת על ידי חיל האוויר הרוסי, כבר הובילה לכיבוש שטח חלק גדול משטחי המורדים מצפון מזרח לבירה המחוזית דרעא, כאשר שורה של ערים חזרו לשליטתו של הנשיא אסד. המתקפות הרבות כבר גרמו למעל רבע מליון בני אדם בדרום מערב סוריה לעזוב את בתיהם ולחפש מקלט לאורך הגבול עם ירדן וישראל, שסירבו לפתוח את גבולותיהן בפני הפליטים. ירדן כבר קיבלה לשטחה מעל חצי מליון בני אדם במהלך המלחמה, בעוד ישראל מקבלת לשטחה פצועים רבים ומעניקה להם טיפול רפואי.