נקבע מותה של דון סטרג'ס, האישה בת ה-44 שנחשפה בשבוע שעבר לגז עצבים מסוג נוביצ'וק, בעיירה אמסבורי, סמוך למקום בו הורעלו לפני מספר חודשים המרגל הרוסי סרגיי סקריפל ובתו. ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי כתבה בחשבון הטוויטר שלה כי היא "המומה ומזועזעת" מהתקרית. "המשטרה ואנשי הביטחון פועלים בדחיפות כדי לקבוע את עובדות התקרית הזאת, שנחקרת כעת כרצח", ציינה מיי והוסיפה כי "הממשלה מחויבת לספק תמיכה מלאה לקהילה המקומית בהתמודדתה עם הטרגדיה הזאת".

כאמור, ארבעה חודשים אחרי שהמרגל הרוסי לשעבר, סרגיי סקריפל, ובתו יוליה התגלו מחוסרי הכרה לאחר שהורעלו בגז עצבים - נדרש שוב בית החולים המקומי של סליסבורי להתמודד עם מקרה מסתורי, לאחר שגבר ואישה אושפזו במצב אנוש בעקבות חשיפתם לגז העצבים. משטרת מחוז וילטשייר, בדרום מערב אנגליה, הכריזה המשטרה הבריטית ביום רביעי האחרון על "אירוע משמעותי" לאחר שבני זוג בשנות הארבעים לחייהם התגלו מחוסרי הכרה ובמצב אנוש בבית בעיירה אמבסברי, כעשרה ק"מ מהעיר סליסבורי. 


 
החשד הראשוני היה שהשניים, שפונו לבית החולים האזורי, השתמשו בהרואין או בקוקאין מזוהמים, אולם בדיקות גילו כי מדובר בחומר בלתי מוכר. דגימות הועברו למעבדה של משרד ההגנה הבריטי. בעקבות זאת, פתחו המשטרה המקומית והיחידה ללוחמה בטרור של משטרת בריטניה בחקירה נרחבת וכל המקומות שבהם ביקרו בני הזוג באמבסברי ובסליסבורי בודדו ונבדקו, אולם נמסר כי עד כה לא נשקפת סכנה בריאותית לציבור על אף שנמשכות הערכות המצב. 
 
בתחילת חודש מרץ התגלו סרגיי סקריפל ובתו יוליה על ספסל בסליסבורי מחוסרי הכרה ובמצב אנוש, זמן קצר אחרי שאכלו במסעדה מקומית. סקריפל, איש מודיעין רוסי לשעבר, שוחרר מהכלא הרוסי בעסקת חילופי מרגלים לפני כשמונה שנים אחרי שהורשע בריגול למען שירות הביון הבריטי. הרשויות הבריטיות מסרו כי השניים הורעלו בכמות קטנה של גז העצבים נוביצ'וק והטילו את האחריות על רוסיה, ובעקבות זאת סולקו יותר מעשרים דיפלומטים רוסים מבריטניה ועוד עשרות נציגים רוסים גורשו ממדינות אחרות במערב. 
 

במוסקבה הכחישו את ההאשמות של לונדון וטענו כי הרעל פותח בבריטניה. סקריפל ובתו היו מאושפזים במשך שבועות ארוכים, אולם הצליחו להתאושש, בניגוד לתחזיות, ושוחררו למקום מבטחים.