מצבם הבריאותי של חמשת הנערים התאילנדים שנותרו במערה המוצפת במחוז צ'אנג רי בצפון תאילנד הוא "עדיין טוב", אמר היום (שני) ראש מערך החילוץ במקום, זאת לאחר שאישר כי ארבעת הצעירים שחולצו מוקדם יותר הוצאו בבטחה מהמערה.
"עזרנו לעוד ארבעה ילדים היום", אמר, וציין כי המבצע לחילוצם של חמשת הנערים שנותרו במקום יימשך מחר.
בנוסף, מפקד הצבא התאילנדי הצהיר כי כל הנערים מקבוצת הכדורגל יחולצו בתוך שלושה ימים מהמערה. עוד אמר כי "המבצע התקיים באופן חלק, אך השלב הבא תלוי בכל התנאים מסביב". 


כאמור, מספר המחולצים עד כה עומד על שמונה, כאשר במערה נותרו עוד חמישה. עד ראייה אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי צוות החילוץ נשא את אחד המחולצים מהמים על אלונקה והעביר אותו לאמבולנס שלקח אותו לבית החולים. 



החילוץ הדרמטי החל אתמול, אחרי שבוע של הכנות אינטנסיביות של צוותי ההצלה, שמתמודדים עם תנאים קשים במערה, מזג אוויר גשום ומרוץ נגד הזמן, לפני התחדשות גשמי המונסון העזים, שאם מבצע החילוץ לא יסתיים עד תחילת העונה, ייתכן ולא יאפשרו את המשך המבצע למשך של כארבעה חודשים.



אתמול סמוך לשעה חמש בערב (שעון מקומי), כשעתיים לפני התכנון המקורי, החלו להגיע דיווחים של אנשי הצלה, שלפיהם ארבעת הלכודים הראשונים הגיעו לבסיס הקדמי של צוות הצוללנים ליד הכניסה למערת תאם לואנג, וכי הם צעדו בכוחות עצמם מתוך המערה. לאחר בדיקות בבית חולים שדה הם הועברו באמבולנסים ובמסוקים לבית החולים בצ’יאנג רי.