נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, אמר כי בייג'ינג עלולה להתערב בשיחות בין ארה"ב לקוריאה הצפונית ולגרום לכך שמדינתו של קים ג'ונג און תמשיך לייצר נשק גרעיני ותפר את ההסכמות, כך דווחה היום (שני) סוכנות הידיעות. יחד עם זאת אמר טראמפ, כי הוא משוכנע שקים יעמוד בברית עליה הסכימו שתי המדינות בחודש שעבר.



בשבועות האחרונים התעוררו ספקות בנוגע לנכונותה של קוריאה הצפונית לוותר על פרוייקט הגרעין שלה. במדינה המבודדת הביעו אכזבה מהקו אותו הציג מזכיר המדינה האמריקאי מייק פומפאו בפיונגיאנג. לעומת זאת, פומפאו הביע סיפוק רצון מהביקור וטען: "התקדמנו בכל התחומים".



חששותיו של נשיא ארה"ב נובעים מאי שביעות רצונה של קוריאה הצפונית מביקורו של מזכיר המדינה האמריקאי וגם מעצם היותה של זו האחרונה בת בריתה של סין, עליה הטיל טראמפ מכסי ייבוא בשווי של 34 מיליארד דולר, עליהם הודיע טראמפ, נכנסו לתוקף לפני שלושה ימים והעלו את חמתה של בייג'ינג שטוענת כי מדובר במהלך אלים. "אין לנו ברירה אלא להילחם בבריונות האמריקאית", אמר שר המסחר הסיני, שהזהיר כי המהלך ייפגע בסחר הבינלאומי ויכול להוביל לטלטלה עולמית. עם זאת הוסיף השר כי סין תמשיך ברפורמות הפנימיות בכלכלתה. בתגובה למהלך הטילה סין מכסים על 545 מוצרים אמריקאים, בשווי זהה למכסים האמריקאים.



טראמפ אמר כי הוא סומך על קים, על החוזה עליו חתמו ועל לחיצת היד שלהם, אך הוסיף כי סין עלולה להתערב בתגובה לעמדת הממשל על הסחר בינה לבין ארה"ב ולהפעיל לחץ שלילי על קוריאה הצפונית. טראמפ אף שיבח את סין על תרומתה בהבאתה של קוריאה הצפונית לשולחן המשא ומתן, וביקר אותה על אכיפה של סנקציות, בעיקר בגבול בין שתי המדינות.