מנהל מבצע החילוץ בתאילנד, נרנוגסאק אוסוטאנאקורן קיים הערב (שלישי) מסיבת עיתונאים בסיום המבצע להוצאת 12 הנערים חברי קבוצת כדורגל ומאמנם שנלכדו במערה במחוז צ'אנג ריי במדינה. המנהל הודה ליותר מ-1,000 משתתפי מבצע החילוץ שנמשך כמעט שבועיים, בהם אנשי צוות רפואי, אנשי צבא, צוללנים, ומתנדבים מתאילנד ומרחבי העולם. 



מנהל המבצע עדכן בנוגע למצבם של הלכודים ששוחררו מהמערה ואמר כי כל הנערים והמאמן הועברו כולם לבית חולים בצ'אנג ריי, שם הם מוחזקים בבידוד ונבדקת בריאותם אחרי יותר משבועיים במערה, בנוסף לכך עדכן המנהל כי כל צוותי החילוץ והרפואה עזבו את המערה והמבצע הגיע לסיומו, ואמר: "אני כל כך מאושר, אני לא יודע אם אוכל להודות לכל המשתתפים במבצע".



קרובי משפחתם של הנערים. צילום: רויטרס
קרובי משפחתם של הנערים. צילום: רויטרס



חילוץ הנערים בתאילנד. צילום: רויטרס
חילוץ הנערים בתאילנד. צילום: רויטרס



המקרה שריתק את העולם





כזכור, בשבועיים האחרונים העולם רותק למסכים בדאגה לגורלם של חברי קבוצת הכדורגל שנלכדו במערה שהוצפה במי הגשמים הכבדים באזור. מבצע החילוץ ערך כ-10 ימים, כאשר שבוע מהם הוקדש להכנות תשתית למבצע, ובשלושת הימים האחרונים חולצו הנערים ומאמן הקבוצה בשלושה שלבים, כאשר כל יום חולצו ארבעה נערים וביום האחרון חולץ גם המאמן.



המבצע המסובך להצלת הנערים כלל שאיבת מים מהמערה, הצבת בלוני חמצן במסלול החילוץ כדי לאפשר החלפה של בלונים שהתרוקנו במהלך הצלילות, וליווי של כל נער שמחולץ על ידי שני צוללנים, אחד שתפקידו להוביל את הנער, והשני לעזור לו לשחות ולתפעל את ציוד השחייה. במהלך המבצע נאלצו המחלצים להתמודד עם תנאי מזג האוויר הקשים ששררו באזור, ולחץ הזמן - מחשש לתחילת עונת המונסונים, שהיה מקפיא את המבצע למשך חודשים ארוכים. במהלך המבצע אף נהרג אחד הצוללנים כאשר אזל החמצן בבלון שהיה על גופו במהלך אחת הצלילות המקדימות.



מסלול חילוץ הנערים מהמערה
מסלול חילוץ הנערים מהמערה