האם ישראל פעלה בלב וושינגטון למען רוסיה? עיתון הניו יורקר האמריקאי מדווח הערב (שלישי) כי ישראל, ערב הסעודית ואיחוד האמירויות פעלו מול ממשל טראמפ, מתוך מטרה לשכנע אותו להסיר את הסנקציות שהוטלו על רוסיה, והיא בתמורה הייתה אמורה לפעול להוצאת הכוחות האיראנים מסוריה.
על פי הדיווח, הרעיון החל להתגלגל ימים ספורים לפני הבחירות בנובמבר 2016, כאשר נסיך הכתר של איחוד האמירויות מוחמד בן זיאד, הציע לאיש קשר בממשל טראמפ את העסקה. עם זאת, רק כאשר דונלד טראמפ ניצח את יריבתו במירוץ, שהחזיקה בקו אנטי רוסי נוקשה, התוכנית הפכה לאפשרית. לא ברור האם ההצעה המדוברת הגיעה מפוטין עצמו או אחד מאנשי אמונו, או שמא היה זה המנהיג האמירי שהעלה את הרעיון לראשונה. 
הנציג הישראלי העיקרי שפעל למען התוכנית, על פי הדיווח, היה שגריר ישראל בוושינגטון ומי שנחשב לאחד האנשים המקורבים לראש הממשלה בנימין נתניהו - רון דרמר. בשיחה עם הניו יורקר סיפר מקור, שבחר להישאר אנונימי, כי במהלך פגישה אישית אמר לו דרמר שבירושלים מעודדים את טראמפ לפעול בשיתוף פעולה עם ולדימיר פוטין בנושא הסורי, מתוך מטרה שהרוסים יפעלו להוצאת איראן מסוריה.

בין היתר על מנת ליצור תמריץ אצל פוטין לשתף פעולה עם מדינות המפרץ ולא עם איראן החלו באיחוד האמרויות וערב הסעודית לקדם השקעות של מיליארדי דולרים ברוסיה וישיבות בדרגים הגבוהים במוסקבה, אבו דאבי, ריאד וסיישל.