איראן תצא מסוריה ומעיראק רק לבקשת דמשק ובגדד, לא בגלל לחץ של ארצות הברית וישראל, כל אומר היום (שישי) עלי אכבר וליאתי, יועצו הבכיר של המנהיג העליון של איראן, האייתוללה עלי חמינאי. לדבריו, איראן תוציא את "יועציה הצבאיים" מסוריה רק אם הממשלות בשתי המדינות יבקשו זאת ממנה. 



"הנוכחות האיראנית והרוסית בסוריה תימשך על מנת להגן על המדינה מפני ארגוני טרור ומפני התוקפנות האמריקאית", אמר וליאתי במסיבת עיתונאים במוסקבה, בה נועד אתמול עם הנשיא ולדימיר פוטין. "נעזוב מיד אם נתבקש לעשות זאת, לא בגלל לחץ ישראלי או אמריקאי", הוא הוסיף.



וליאתי התייחס גם ליחסים של ארצו עם ארצות הברית ואמר כי הסנקציות שהנשיא טראמפ הורה על החזרתן יגרמו לעליית מחירי הנפט ויפגעו בצרכני הנפט. על השאלה האם ייתכן משא ומתן בין טהרן לוושינגטון, אמר יועצו של חמינאי כי "אנחנו לא רוצים לדבר עם האמריקאים". 



ראש הממשלה בנימין נתניהו, חזר אתמול במהלך תדרוך שקיים לעיתונאים ברוסיה, על דרישת ישראל לגבי הנוכחות האיראנית בסוריה: "יש שלושה דברים הנמצאים בראש העדיפויות. ראשית - התרחקות הכוחות האיראנים והכוחות של חיזבאללה מהגבול עם ישראל , הוצאת הטילים האיראנים ארוכי הטווח משטחי סוריה ולוודא כי אנשים אינם נרצחים באזור החיץ בין המדינות", הסביר ראש הממשלה. הוא ציין כי "הרוסים הרחיקו את הכוחות האיראנים מרחק של עשרות קילומטרים מהגבול, וכי עד עכשיו התרחשו רק מספר מקרים בודדים של מליציות איראניות או שיעיות, שחזורו לגבול במסווה של כוחות סורים".



הוא התייחס גם לתיאום עם האמריקאים בנושא. "ישראל מתואמת לחלוטין עם ארצות הברית בנושא המצב בסוריה". הדברים נאמרו מספר שעות לאחר שהסנטור לינדזי גרהאם כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "ישראל צריכה להיזהר מאוד בהסכמים עם רוסיה, שישפיעו על האינטרסים האמריקאים". 
 
הסנטור הוא אחד מתומכי ישראל הבולטים בסנאט. נתניהו בחר להדגיש את חלקו השני של הציוץ - שבו גרהאם כתב: "לא סומך על כך שרוסיה תשלוט באיראן או בכל גורם אחר בסוריה".  עוד כתב הסנטור כי "ארצות הברית חייבת לשמור על נוכחותה בסוריה כדי להבטיח שארגון המדינה האסלאמית, דאעש, לא ישוב ושרוסיה ואיראן לא ישפיעו על הנעשה במדינה".