חמאס הסכים להצעה המצרית ל"פיוס פלסטיני" עם פתח, הכוללת מספר נקודות מרכזיות, בהן הקמת ממשלת אחדות לאומית בתוך תקופה מקסימלית של חמישה שבועות, כך לפי מקור פלסטיני בכיר שצוטט בסוכנות הידיעות הטורקית אנדול. "חמאס הסכים להצעה המצרית לפיוס, ומצרים ממתינה לאישורו של אבו מאזן", סיפר המקור שמעורה בשיחות הפיוס, אשר התקיימו בקהיר לאחרונה.



החזון המצרי של הפיוס הפלסטיני, כך על פי אותו מקור, הוא להסיר את הסנקציות המוטלות על רצועת עזה, ולהשיב את תשלום המשכורות לעובדי הרשות הפלסטינית שמונו מעזה לפני שנת 2007. "ההצעה קובעת ששרים בממשלה הנוכחית יקבלו את אותו מבנה מנהלי במשרדים הפועלים בעזה, וכולל את הפעלת תחנות הכוח על ידי אספקת דלק ללא מס", הוסיף הבכיר הפלסטיני.



הנייה וחמדאללה בפעם הקודמת. צילום: רויטרס
הנייה וחמדאללה בפעם הקודמת. צילום: רויטרס



לדבריו, המצרים מעוניינים להציב תקופה מקסימלית של חמישה שבועות להקמת ממשלת האחדות הלאומית, זאת בנוסף לקליטת העובדים האזרחיים של רצועת עזה והעברת המשכורות.



הרשות הפלסטינית האשימה לאחרונה את חמאס בכך שהיא מונעת את פעילות נציגיה בעזה, מה שהוכחש שוב ושוב על ידי חמאס. רבים מהסכמי הפיוס בין הארגונים, שהאחרון שבהם נחתם בקהיר ב-12 באוקטובר 2017, לא התבצעו בשל חילוקי דעות בין הצדדים בסוגיות שונות. האחריות על הכישלון הוטל על שני הצדדים.