גורמי מודיעין אמריקאים הציגו בפני דונלד טראמפ מסמך מסווג, לפיו נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הורה להתערב במערכת הבחירות ב-2016, כך דווח הבוקר (חמישי) בתקשורת האמריקאית. על פי הדוח שהוצג לנשיא, שבועיים לפני כניסתו לתפקיד, פוטין עצמו הורה לבצע את ההתערבות. הנתונים בדוח התבססו על הודעות דואר אלקטרוני ומסרונים, שנשלחו על ידי קצינים בכירים בצבא רוסיה. הבכירים, לצד מקורב מאוד לנשיא הרוסי, סיפרו ל-CIA אודות ניסיונות הפריצה והפצת דיסאינפורמציה נגד מטרות בארצות הברית. 

בדיווח נטען כי הנשיא, שדיבר עם גורמים נוספים שנכחו בתדרוך המסווג "השתכנע כי ההערכות צודקות". הפגישה התקיימה ב-6 בינואר 2017 ונכחו בה בכירים בסוכנויות הביון - בהם ראש ה-FBI לשעבר ג'יימס קומי וראש ה-CIA לשעבר ג'ון ברנן. הם הזהירו את הנשיא מפני מאמצי פוטין לפרוץ למערכות של גופים פוליטיים בארצות הברית, וכי הם פנו לאתרים שונים כמו וויקיליקס כדי לפרסם את המידע הגנוב. 
הדיווח מתפרסם מספר שעות אחרי שטראמפ שינה את עמדתו הפומבית, פעם נוספת, וטען כי מקבילו הרוסי, ולדימיר פוטין, אחראי באופן אישי לניסיונותיה של מוסקבה להתערב בבחירות 2016 במדינתו. טראמפ הסביר כי הוא רואה בפוטין כאחראי לנושא משום שהוא מכהן כנשיא רוסיה. "אני חושב שיש לו אחריות לכך משום שהוא אחראי על מדינתו בדיוק כמו שאני מחשיב את עצמי לאחראי על דברים שקורים בארה"ב. אז בהחלט, כמנהיג המדינה, יש לו אחריות לכך". 

דבריו של נשיא ארה"ב מגיעים בהמשך להתייחסותו המפתיעה להתערבות הרוסית בבחירות בארה"ב לפני כיומיים, כאשר במהלך שיחה עם כתבים בבית הלבן של ארצו חזר בו מקביעה קודמת שלו, ואמר כי הוא מקבל את עמדת המודיעין האמריקאי, לפיה רוסיה התערבה בבחירות האחרונות בארה"ב. בנוסף, הוא הדגיש כי יש לו ביטחון ואמון מלאים בסוכנויות המודיעין של ארצו.
עם זאת, לדברי טראמפ, לא הייתה להתערבות הרוסית השפעה על תוצאות הבחירות. בנוסף, הנשיא הבהיר כי ממשלו יעבוד באגרסיביות כדי למנוע התערבות בבחירות לקונגרס שייערכו השנה.