11 אנשי משמרות המהפכה והבסיג' נהרגו לפנות בוקר (שבת) במתקפה מתוכננת היטב, שבוצעה, ככל הנראה, על ידי המחתרת הכורדית באיראן (PJAK) נגד מוצב במערב איראן, בסמוך לגבול עם עיראק. התקשורת האיראנית דיווחה כי 11 אנשי משמרות המהפכה ומיליציית הבסיג' הצבאית למחצה נהרגו בחילופי אש באזור מריוואן שבגבול עם האזור שנמצא בשליטת הכורדים בעיראק.



מושל העיר שבמערב איראן, מוחמד שפיעי, הודיע כי מלבד ההרוגים, נפצעו עוד שמונה נוספים בחילופי האש. כלי התקשורת האיראניים כינו את החמושים "קבוצה טרוריסטית שפועלת נגד המהפכה האסלאמית" מהכפר דרי רוי.



גורמים באופוזיציה דיווחו כי מדובר בקבוצה כורדית-איראנית הנלחמת נגד המשטר, ומקורבת למפלגת הפועלים הכורדית (PKK). הממונה על הביטחון במחוז כורדיסטן-איראן, ריזא מירזאי, אמר לסוכנות הידיעות האיראנית "איסנ"א", כי התוקפים הם ממפלגת "החיים החופשיים" (PJAK) של כורדיסטן, מפלגה מיליטנטית המקורבת למפלגה הכורדית הפועלת בטורקיה.



יש לציין, כי בחודשים האחרונים נרשמו כמה חילופי אש בין משמרות המהפכה לבין כורדים ממפלגות כורדיות, כמו "פיג'אק", "קומלה", "הדמוקרטי הכורדי" ואחרות. המורדים הכורדים פועלים מהרי קנדיל, במשולש הגבול שבין איראן, עיראק וטורקיה.