גל חום קיצוני שתקף את יפן בשבועיים האחרונים הביא למותם של קרוב ל-30 בני אדם ולאשפוזם של קרוב ל-200 אחרים. טמפרטורה של למעלה מ-40 מעלות נרשמה במדינה, ובעיר קיוטו נמדדה טמפרטורה של 38 מעלות במשך שבוע שלם, לראשונה מאז החלו למדוד את מעלות החום במאה ה-19.

המדינה קוראת לאזרחים לבלות כמה שיותר במקומות ממוזגים או מוצלים, להשתמש במאווררים ולשתות הרבה מים. משרד החינוך הורה על בתי הספר להגן על התלמידים מפני גל החום, לאחר שתלמיד בן שש התייבש בשבוע שעבר כתוצאה מעומס החום במהלך פעילות בבית הספר.
בעוד כשנתיים צפויה יפן לארח את המשחקים האולימפיים, במהלך הקיץ. העיר טוקיו הינה המארחת הרשמית של האולימפיאדה, שאמורה להתחיל ב-24 ביולי ולהימשך כשבועיים וחצי. בטוקיו מביעים חשש שאם המגמה תימשך, תנאי מזג האוויר לא יהיו אידיאליים עבור הספורטאים.
 

גל חום ביפן. צילום: רויטרס
גל חום ביפן. צילום: רויטרס

ג'ון קואטס, מפקח מצוות הפיקוח של הוועד האולימפי אמר, כי על המדינה להיערך לאפשרות שגל חום קיצוני יכה בה. קואטס הוסיף כי יפן אינה המדינה הראשונה בהיסטוריה שמארחת את המשחקים האולימפיים בחום שכזה, וכי אלו טמפרטורות אופייניות לחודשים יולי אוגוסט.
רק בתחילת החודש ספגה יפן מכה קשה אחרת, כאשר למעלה מ-200 בני אדם נהרגו במהלך השיטפונות שפקדו את מערב המדינה, כתוצאה מן הגשמים העזים שירדו בה. כ-4,500 איש עודם שוהים במקלטים מאז החלו השיטפונות. תנאי מזג האוויר הקשים מקשים על האזרחים להתאושש ולנסות לשקם את הנזקים שנגרמו בגינם, כשהדגש הוא על ענף הדיג והחקלאות. גם הכבישים עדיין חסומים בחלקם ובחלק מן הרשויות לא זורמים מים. גל החום צפוי להימשך במדינה בשבועות הקרובים.