נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, צייץ בחשבון הטוויטר שלו הבוקר (שני) תגובה חריפה לנשיא איראן חסן רוחאני, שאמר כי מלחמה מול איראן תהיה 'אם כל המלחמות'. טראמפ כתב כי "לעולם, לעולם אל תאיים על ארצות הברית שוב או שתסבול את התוצאות שמעטים בהיסטוריה סבלו לפני כן. אנחנו כבר לא מדינה שתעמוד מנגד למילותיך המטורפות על אלימות ומוות. היה זהיר".



דבריו של הנשיא האמריקאי באים על רקע הריאיון שהעניק אתמול רוחאני לסוכנות הידיעות 'איסנה'. הנשיא האיראני הזהיר את טראמפ מפני המדיניות החדשה של וושינגטון והטלת סנקציות חריפות נגד טהרן. "אדוני הנשיא, אל תשחק עם זנב האריה, אתה רק תתחרט על זה. אמריקה צריכה לדעת שהסכם שלום עימנו יהיה אם כל הסכמי השלום, מלחמה עם איראן תהיה טעות". 
 
"אתם לא בעמדה להסית את העם האיראני נגד האינטרסים וביטחונה של איראן", הוסיף רוחאני והדגיש: "כל מי שמבין את כללי הפוליטיקה לא אומר 'אנחנו נעצור את יצוא הנפט האיראני'. אנחנו שומרים על הביטחון בנתיבי השיט האזוריים לאורך ההיסטוריה". בד בבד אמרו גורמים אמריקאים לסוכנות הידיעות רויטרס כי ממשל טראמפ פתח במסע נאומים והעברת מסרים ברשת, במטרה להתסיס את הציבור באיראן ולהפעיל לחץ על טהרן לעצור את תוכנית הגרעין שלה ואת תמיכתה בארגוני הטרור.



מזכיר המדינה האמריקאי, מייק פומפאו, נשא הלילה דברים בפני גולים איראנים בספרייה הנשיאותית על שם רונלד רייגן בעמק סימי בדרום קליפורניה, שם מתגוררים על פי ההערכות כ-250 אלף איראנים-אמריקאים. "המשטר העדיף את סדר היום האידאולוגי שלו על רווחת העם האיראני", תקף פומפאו, "עושרם של מנהיגי איראן מראה על השחיתות במדינה ומזכיר יותר מאפיה מאשר ממשלה". פופמאו אמר כי למנהיג הרוחני של איראן, עלי חמינאי, ישנה קרן גידור בשווי כ-90 מיליון דולר. 

 
על הסכם הגרעין אמר כי הוא הפך את נשיא איראן רוחאני ושר החוץ זריף ל"זאבים בעור של כבש". עוד אמר כי ארה"ב תעבוד עם יבואני נפט איראני על מנת להוביל את הייבוא "קרוב לאפס ככל האפשר" עד נובמבר. הוא המשיך ואמר כי ארצות הברית תתמשיך לתמוך ב"השמעת קולו המושתק של העם האיראני". פומפאו הוסיף שארצות הברית תשיק תחנות דוברות פרסית בטלוויזיה, ברדיו וברשתות החברתיות.