לפחות 60 בני אדם נהרגו וכ-150 אחרים, בהם ילדים רבים, נפגעו בגל שריפות ענק המשתוללות משני עברי העיר אתונה, כך הודיעה לפנות בוקר (שלישי) ממשלת יוון. מאות כבאים עדיין מנסים לכבות את האש באזור, זאת לאחר שתושבים רבים נאלצו לעזוב את בתיהם הממוקמים סמוך לבירה היוונית. שגרירות ישראל באתונה ציינה כי אין דיווחים על ישראלים שנמצאים במצוקה.



שריפות ביוון

"נעשה כל מה שאפשר על מנת לשלוט במצב", אמר ראש ממשלת יוון אלקסיס ציפרס, זאת לאחר שקטע ביקור רשמי בבוסניה על מנת לדון בהתמודדות עם השריפה החמורה ביותר במדינה בעשור האחרון. הוא ציין גם כי "כל כוחות החירום גויסו לטובת מאמצי הכיבוי".



רוב הקורבנות נלכדו באתר הנופש של חוף מאטי, הממוקם כ-40 קילומטרים צפונית-מזרחית לאתונה, והם מצאו את מותם בבתיהם או במכוניותיהם. "מאטי לא קיימת יותר", סיפרה תושבת המקום לכתבים, והוסיפה: "ראיתי גוויות ומכוניות שרופות, אני מרגישה בת מזל על היותי בחיים".



במשרד החוץ מסרו כי עקב השריפות הקשות ביוון, בלשכת ראש הממשלה והמל"ל פנו לעמיתיהם ביוון על מנת להציע כל סיוע נדרש. בשלב זה, השלטונות היוונים מוסרים שהשתלטו על השריפות. השר לביטחון פנים גלעד ארדןו אמר כי ישראל תהיה מוכנה לסייע בכיבוי ככל שיידרש. "ליבי עם אזרחי יוון והרשויות בה המתמודדות עם שריפות קשות שגבו את חייהם של עשרות אנשים. ישראל תהיה מוכנה כמובן לסייע ליוון בכיבוי קרקעי ואווירי בכל רגע בו תתבקש", כתב.



צילום: רויטרס



השריפות הקשות ביותר ביוון ב-10 השנים האחרונות. צילום: רויטרס
השריפות הקשות ביותר ביוון ב-10 השנים האחרונות. צילום: רויטרס





בתוך כך, מבצע הצלה של 10 תיירים שנמלטו מהאזור יצא לדרך, כאשר במקביל ביקשה ממשלת יוון סיוע, הכולל כבאים ומסוקי כיבוי, ממדינות אירופה על מנת להתמודד עם השריפות. בהקשר זה, נודע מאוחר יותר כי קפריסין הציעה לשלוח כבאים וכי ספרד הציעה להעביר לה מטוסי כיבוי. 

הרוחות הגיעו מוקדם יותר למהירות של 80 קילומטר לשעה והן אלו שליבו את האש בחלקים נרחבים. ראש עיריית עיר הנמל רפינה אמר: "היינו חסרי מזל, הרוח התחזקה וכיוונה השתנה. היא הגיעה לעברנו בעוצמה רבה ותרמה להריסת אזור החוף בתוך דקות".