נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, שומר את כל האופציות על השולחן בכל הנוגע לאיראן. היום (שלישי) הצהיר כי ארצו פתוחה לאפשרות של מו"מ עם איראן על פתיחתו של הסכם הגרעין. כל זאת, בזמן שבימים האחרונים משגרים מנהיגי המדינות מסרים חריפים אחד כלפי השני, ורק לפני יומיים שיגר בטוויטר איום מפורש על איראן, לבל תמשיך באיומיה על ארה"ב. "נראה מה קורה, אבל אנחנו מוכנים לעשות עסקה אמיתית, ולא העסקה שנעשתה על ידי הממשל הקודם והייתה אסון", אמר הנשיא במהלך נאום בפני לוחמים ותיקים.

כזכור, ביום ראשון נשיא איראן חסן רוחאני איים על טראמפ והזהיר אותו שלא "ישחק עם זנב האריה", וציין כי"מלחמה עם איראן תהיה טעות".  עוד באותו נאום, אמר כי "אתם לא בעמדה להסית את העם האיראני נגד האינטרסים וביטחונה של איראן. כל מי שמבין את כללי הפוליטיקה לא אומר 'אנחנו נעצור את יצוא הנפט האיראני'. אנחנו שומרים על הביטחון בנתיבי השיט האזוריים לאורך ההיסטוריה".

טראמפ מצידו לא נשאר חייב, ענה לרוחאני ואיים עליו כי "לעולם אל תאיים על ארה"ב, או שתסבול את התוצאות שמעטים בהיסטוריה סבלו לפני כן. אנחנו כבר לא מדינה שתעמוד מנגד למילותיך המטורפות על אלימות ומוות. היה זהיר".  כמו כן, גורמים אמריקאים אמרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי ממשל טראמפ פתח במסע נאום והעברת מסרים ברשת, במטרה להתסיס את הציבור באיראן ולהפעיל לחץ על טהרן לעצור את תכנית הגרעין שלה ואת תמיכתה בארגוני הטרור.

מזכיר המדינה האמריקאי, מייק פומפאו, הצטרף אף הוא למאמצי ההסברה האמריקאים מול האיראנים, ובנאום בפני גולים איראנים בספרייה הנשיאותית על שם רונלד רייגן בקליפורניה, אמר כי "המשטר העדיף את סדר היום האידיאולוגי שלו על רווחת העם האיראני. עושרם של מנהיגי איראן מראה על השחיתות במדינה ומזכיר יותר מאפיה מאשר ממשלה". פופמאו הוסיף כי למנהיג הרוחני של איראן, עלי חמינאי, ישנה קרן גידור בשווי כ-90 מיליון דולר. 
 
על הסכם הגרעין אמר כי הוא הפך את נשיא איראן רוחאני ושר החוץ זריף ל"זאבים בעור של כבש". עוד אמר כי ארה"ב תעבוד עם יבואני נפט איראני על מנת להוביל את הייבוא "קרוב לאפס ככל האפשר" עד נובמבר. הוא המשיך ואמר כי ארצות הברית תמשיך לתמוך ב"השמעת קולו המושתק של העם האיראני". פומפאו הוסיף שארצות הברית תשיק תחנות דוברות פרסית בטלוויזיה, ברדיו וברשתות החברתיות. היום, כאמור, כבר נקטו האמריקאיים בגישה פייסנית יותר כלפי המשטר האיראני.