לא הוכרע: לפחות 150 בני אדם נהרגו הבוקר (רביעי) בעיר א-סווידא והכפרים שסביבה לאחר שארגון המדינה האסלאמית פתח במתקפה משולבת באזור, הכוללת מספר מחבלים מתאבדים, כך מדווחת הטלוויזיה הסורית.  בתקשורת המקומית ציינו כי מדובר באחת ממתקפות הטרור הגדולות בהיסטוריה של סוריה. 



על פי דיווח מהמרכז הסורי לזכויות אדם, בעיר א-סווידא אירעו שלושה פיצוצים, ופיצוצים נוספים נשמעו בכפרים שמצפון לעיר וממזרח לה. הרשויות במדינה דיווח עוד כי שני מחבלים מתאבדים נורו למוות לפני שהספיקו לבצע את זממם.



בהצהרה מטעם ארגון הטרור נמסר כי פיגועי ההתאבדות ומתקפות הירי בוצעו במטרה לפגוע בשטח שנמצא בשליטת אסד. בתקשורת הסורית הוצגו מספר תמונות ממספר מקומות במחוז ובבירתה, שם התרחשו הפיצוצים. 

בדיווח נאמר כי אחד התוקפים פגע בשוק ירקות בעיר סווידא בשעות הבוקר, כאשר סוחרים רבים החלו להתארגן במקום עם סחורותיהם. המחבל נסע בתוך השוק על אופנוע ופוצץ את חומרי הנפץ שלו. 
התוקף השני, לעומת זאת, פגע בכיכר עמוסה בבני אדם באזור, בעוד ששני תוקפים נוספים פוצצו את עצמם בעת שהתנהל מרדף של כוחות הביטחון המקומיים אחריהם. 

מחוז א-סווידא נמצא באזור הר הדרוזים מאוכלס ברובו על ידי האוכלוסייה הדרוזית במדינה, שנשארה ברובה נאמנה לשלטון אסד בדמשק במהלך מלחמת האזרחים במדינה. בחודשים האחרונים מתנהלת לחימה אינטנסיבית בין כוחותיו של אסד לבין הכוחות המורדים במדינה, בהם גם ארגון המדינה האסלאמית. 



המתקפה של דאעש אזור מוכיחה כי למרות טענות גורמים רבים המעורבים במלחמת האזרחים בסוריה, בהם המשטר הסורי וארצות הברית, שאמרו בחודשים האחרונים כי ארגון הטרור הובס, עדיין ביכולתו להוציא פיגועים מורכבים ומתקפות נגד, עם זאת, נראה כי מתקפה זו לא תמנע מאסד לכבוש את האזור שבשליטת דאעש ולחזור לגבול ירדן.