שריפת הענק שפרצה אמש סמוך לאתונה גרמה לנזק איום ונורא:יותר מ-60 בני אדם מתו ומעל מאה נפצעו, ביניהם כ-16 ילדים. תיירים חולצו בסירות ותושבים אף ברחו אל החוף כדי להימלט מהאש החזקה. אירית בן אבא, שגרירת ישראל ביוון, התייחסה היום (רביעי) לאסון שפקד את המדינה ב-103FM, בתכניתה של אילה חסון, ואמרה: "זו טרגדיה נוראית". 

"בבוקר הזה מסתכלים על הנזק האדיר שנגרם ב-48 שעות האחרונות. השריפה פרצה מזרחית לאתונה בכפר בתי קיץ ובתי מגורים פרטיים בו היוונים מבלים בעיקר כאתר נופש. זהו מקום יפה על הים עם מצוקים ליד המים. עוצמת הרוחות האיצו את מהירות התפשטות האש ועוצמתה. טרם נודע הסיבה לשריפה אך יוון ידועה בעונה זו כאזור בו מתרחשות שריפות רבות", אמרה. 
"האש הגיעה בעוצמה ובמהירות אדירה כך שהכבאים לא הספיקו להגיע", הוסיפה השגרירה. "כ-2,000 דירות נשרפו כליל, 4,000 דירות נשרפו באופן חלקי. אנשים נשרפו בתוך הדירות שלהם. כשהתרחשה השריפה בכרמל בחיפה היוונים היו ראשונים להגיע עם מטוסי הסיוע אך הם לא הצליחו להכיל את השריפה שהתרחשה אצלם במדינה". 



שריפת הענק ביוון. צילום: רויטרס

יוון, אתמול. צילום: רויטרס


על ההתמודדות הקשה שעוברים תושבי המדינה כעת אמרה אירית כי "ביוון יש המון ערבות הדדית במקרים כאלה, אנשים מיד התגייסו עם תרומות של אוכל וביגוד. מתוך האש עלו סיפורים אנושיים מאוד קשים של ילדים שנשלחו לבלות את חופשת הקיץ אצל הסבים והסבתות שנשרפו באסון, הילדים שברחו לים טרם נמצאו". 

עריכת תוכן 103FM: איתמר זיגלמן

שריפת הענק ביוון. צילום: רויטרס

נמלטו מהאש לחוף הים. צילום: רויטרס


שריפת הענק. צילום: AFP