משרד הביטחון הרוסי פרסם הלילה (חמישי) הודעה חריגה ביותר, בה הודה לישראל על תקיפת עמדות דאעש "והשמדת טרוריסטים", בתגובה לירי רקטות הגראד לכנרת, כך לפי סוכנויות הידיעות הרוסיות "ספוטניק" ו-RT". 



בהודעה רשמית מטעם רוסיה נכתב כי "הפיקוד של הכוחות המזוינים של רוסיה בסוריה השתמש בערוצי התקשורת הקיימים כדי להודות להנהגת צה"ל על הריגת המחבלים ועצירת הפרובוקציה". הרוסים הסבירו גם כי "תקיפה מדויקת של מטוסי קרב וארטילריה של צה"ל השמידה את המחבלים של דאעש ומשגרי הרקטות שלהם".



ההודעה הרוסית התפרסמה לאחר שצה"ל הודיע כי בוצעה תקיפה בסוריה נגד המשגר ממנו שוגרו שתי רקטות הגראד BM21. בצה"ל העריכו כי הירי בוצע על ידי דאעש.



שרידי הרקטות טרם נמצאו והחיפושים יימשכו היום. כמו כן, בצבא בודקים מדוע הן לא יורטו, כאשר ההערכה שארגון המדינה האסלאמית הוא זה שעומד מאחורי הירי, כאמור, כחלק מזליגת ירי ממלחמת האזרחים בסוריה. בעקבות הירי, שסיכן את חייהם של המתרחצים באזור, צה"ל תקף בסוריה את משגר הרקטות.



בשעות הצהריים אתמול נשמעה אזעקה במספר יישובים ברמת הגולן, ומיד לאחריה נמסר מדובר צה"ל כי זוהה שיגור לעבר שטח מדינת ישראל, כאשר ככל הנראה מדובר בזליגת ירי כתוצאה מהלחימה הפנימית בסוריה, כאמור. 



במקביל, דיווחו תושבים על שמיעת קולות נפץ, זאת יממה בלבד לאחר שמטוס קרב סורי הופל על ידי צה"ל, באמצעות טילי פטריוט, לאחר שחדר לשטח ישראל.