נמשכת מלחמת המילים בין איראן לארצות הברית: מפקד כח אל-קודס של משמרות המהפכה, הגנרל קאסם סולימאני, איים היום (חמישי) על נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, והדגיש כי "אנו אומה שמקדשת מוות, ואנו ממתינים לך". בנאום שנשא בעיר המדאן, כינה סולימאני את טראמפ "איש הבארים והקזינו", והוסיף כי "הממשל האמריקאי מתאמץ לבצע פשעים, והראיה הגדולה על כך עמידתו לצד הישות הציונית בפשעים שהיא מבצעת ברצועת עזה".



בנוסף, הוא הזהיר את האמריקאים ממעשים טיפשיים. "האמריקאים ביקשו ממני אישית שלא נתקוף אותם בעיראק", טען סולימאני, והדגיש כי ים סוף אינו בטוח יותר, על אחת כמה וכמה בנוכחות הצבאית האמריקאית. "כוח אל-קודס יכול לטפל בכוחות האמריקאים", הוסיף.



מלבד זאת, מפקד כח אל-קודס הציע לטראמפ "ללמוד ממי שקדם לו", וכינה את המוג'הדין חאלק, ארגון אופוזיציה הנאבק במשטר האייתוללות, "פסולת שהאמריקאים מחבקים אותה".



טראמפ. צילום: רויטרס
טראמפ. צילום: רויטרס



הדברים מגיעים לאחר דין ודברים בין איראן לארצות הברית בשבועות האחרונים, אשר הסלימו השבוע, כאשר טראמפ הזהיר את האיראנים לבל יאיימו על ארה"ב: "לעולם, אבל לעולם אל תאיים שוב על ארה"ב, או שתסבול מהשלכות שכמותן מעטים סבלו במהלך ההיסטוריה".



רוחאני הגיב לדברים ואמר: "אל תשחק עם זנב האריה. אתה רק תתחרט על זה. ארה"ב צריכה להבין שהסכם שלום עם איראן יהיה אם כל הסכמי השלום, אך מלחמה עם איראן תהיה טעות. היא תהיה אם כל המלחמות". בהקשר זה, יש לציין כי סולימאני גם שיבח בדבריו את נאומו של נשיא איראן, כשטען כי "הצהרותיו האמיצות השפיעו לטובה על העם האיראני".