האם טראמפ ילך לקראת האיראנים? בכיר בקבינט מסר הערב (רביעי) לחברת "החדשות" כי בממשלה חוששים שעל אף ההבטחות והמסרים המרגיעים של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, ההתנהלות של ארה"ב מול איראן תהיה דומה לזו של טראמפ מול קוריאה הצפונית. כלומר, החשש הנו שעל אף המילים והאיומים הקשים של הנשיא, הוא עתיד להיפגש עם המנהיג האיראני, ולפעול בניגוד לדבריו. 



כזכור, הסנקציות האמריקאיות על איראן עתידות להיכנס לתוקפן בשני גלים. הגל הראשון יחל החודש, וגל הסנקציות השני, המשמעותי יותר, יחל בחודש נובמבר. הסנקציות אשר נכנסו לתוקפן החודש כוללות: סנקציות על רכישת שטרות של דולרים על ידי ממשלת איראן, על הסחר בזהב ומתכות יקרות אחרות, על מכירות והעברות של אלומיניום, פלדה, פחם וגרפיט, וכן סנקציות על ענף הרכב האיראני. בגל השני יכללו גם סנקציות על ענף הספנות של איראן, על יצוא הנפט שלה, על הבנק המרכזי של איראן, וסנקציות רחבות יותר על מגזר האנרגיה שלה. 

כמו כן, לאחר שהודיע נשיא ארה"ב על פרישת מדינתו מהסכם הגרעין עם איראן, הוא הבטיח כי הסנקציות על המדינה יחודשו במלא העוצמה: "אני מכריז על הרמה הגבוהה ביותר של סנקציות. כל מדינה שתעזור לאיראן תזכה לסנקציות מצד ארה"ב. אמריקה לא תיסחט. לא נאפשר למשטר הזועק מוות לאמריקה להשיג נשק גרעיני".
 
דונלד טראמפ וקים ג'ונג און בפגישתם. צילום: רויטרס


"אנחנו יוצאים מהעסקה עם איראן אך נעבוד על פתרון לאיום האיראני גרעיני. זה כולל טיפול בנשק הבליסטי של איראן ובלימת התפשטותה במזרח התיכון. אם המשטר ימשיך לקדם נשק גרעיני הוא יעמוד מול השלכות חמורות ביותר ויהיה במצב חמור משהיה אי פעם", אמר טראמפ. 
בעוד כעשרה ימים עתיד להגיע לישראל ג'ון בולטון, לביקור הרשמי הראשון שלו בארץ כראש המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן. מטרת הביקור מבחינת ישראל היא להבין שאכן ארה"ב רואה באותה עין את המשך הפעולות מול איראן, הפעלת הסנקציות והגברת הלחץ. מלשכת רה"מ בנימין נתניהו נמסר: ראש הממשלה מעריך מאד את השינוי הדרמטי שהנשיא טראמפ מוביל במדיניות האמריקאית מול איראן, ביציאה מהסכם הגרעין ובהחזרת הסנקציות והגברת הלחץ על המשטר האיראני.