מחזיר באותו מטבע: נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן הודיע היום (שבת) על הקפאת נכסיהם של שרי הפנים והמשפטים האמריקאים, "אם יש להם כאלה", לדבריו, זאת בתגובה להחלטה מקבילו האמריקאי דונלד טראמפ להטיל סנקציות על שרים טורקים בעקבות מעצר הכומר האמריקאי אנדרו ברונסון, שחשוד במעורבות בטרור. "הצעדים שננקטו על ידי ארצות הברית על הכומר אנדרו ברונסון לא מתאימים לשותף אסטרטגי ולא מכבדים את טורקיה", אמר ארדואן.



לפני כיומיים החליטה ארה"ב להטיל סנקציות על שרים טורקים בעקבות מעצר הכומר, זאת נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, איים כי ארצו תעשה זאת. "ארצות הברית תטיל סנקציות כבדות על מעצרו הממושך של הכומר אנדרו ברונוסון", אמר אז טראמפ, והוסיף כי הכומר הוא "נוצרי אדוק, איש משפחה ואדם נפלא. הוא סובל מאוד. יש לשחרר את איש הדת החף מפשע הזה מיד".



יממה לאחר מכן אמר שר החוץ הטורקי, מבלוט צ'בושולו, למזכיר המדינה האמריקאי, מייק פומפאו, במהלך שיחתם כי ארצו "לא תיכנע לאיומים", טען כי "שלטון החוק תקף לכולם ללא יוצא מן הכלל", לפי מקור טורקי. היום, כאמור, החליטה טורקיה להשיב למהלך האמריקאי. 



בתחילת השבוע אמר ארדואן כי "ארצות הברית תאבד שותפה חזקה וכנה אם לא תשנה את עמדתה". בנוסף, הוא איים בפנייה לבוררות בינלאומית, "במידה וארצות הברית תמנע את העברת מטוסי ה-F35 לאנקרה".