עתידו של מייסד ויקיליקס ג'וליאן אסאנג' מעורפל מאי פעם, בעקבות סירובה של ממשלת שוודיה להעניק לו אזרחות. הצוות המשפטי של מייסד האתר הנודע קיבל בצער את ההודעה בימים האחרונים על הסירוב, למרות ביטול כל האישומים נגד אסאנג' בגין מעשי אינוס והטרדות מיניות. דחיית בקשתו מממשלת שוודיה מסבכת את מצבו של אסאנג' (47), שמתגורר בשש השנים האחרונות במתחם השגרירות האקוודורית בלונדון. כעת מתברר כי הסיוע והתמיכה שהוענקו לו בשנים האחרונות מאקוודור הגיעו ככל הנראה לקצם, לאחר שהנשיא החדש לנין מורנו, שהגיע לבריטניה לביקור לאחרונה, הודיע כי על פי דרישתו אסאנג' ייאלץ לעזוב את המתחם של השגרירות כבר בשבועות הקרובים.



לדברי מורנו, בניגוד לקודמו, הוא לא קיבל בהבנה את פעילותו של אסאנג' בוויקיליקס, אתר שחשף בשנים האחרונות מיליוני מסמכים סודיים על פעילות ממשלים וגורמים רבים בעולם, בעיקר בארה"ב. מורנו הדגיש כי אסאנג' ייאלץ לעזוב את המתחם רק אם יובטח לנשיא כי ביטחונו של מייסד האתר לא ייפגע וכי הוא לא ייאלץ לשהות במעצר בתנאים "לא אנושיים".



בעקבות ההודעה הודיע צוות ההגנה של אסאנג' כי הוא מצר על כך שלא נעשתה פנייה מצד מורנו לפגוש אותם במהלך ביקורו בלונדון וכי המו"מ על תנאי עזיבתו של אסאנג' את השגרירות מתנהל אך ורק מול רשויות בריטניה. ביממה האחרונה התאספו אנשים רבים מול השגרירות האקוודורית בלונדון וקיימו עצרת, שבמהלכה הביעו תקווה לשלומו וביטחונו של אסאנג'. עורכת דינו סיפרה לעיתונות המקומית כי היא "מאוד מודאגת לגבי מצבו הבריאותי, שהידרדר בארבעת החודשים האחרונים כתוצאה משהייתו בשש השנים האחרונות במבנה סגור".



על פי ההערכות, עזיבתו הצפויה של אסאנג' את המתחם עשויה לשכנע את הממשל בוושינגטון לדרוש את הסגרתו ולהעמידו לדין. פרקליטתו הוסיפה בדבריה לתקשורת כי היא מאוכזבת מחוסר נכונותה עד כה של ממשלת אוסטרליה לסייע לאסאנג', שנולד במדינה ועדיין מחזיק בדרכון אוסטרלי.