מספר רחפנים עמוסים בחומר נפץ התפוצצו הלילה (ראשון) במהלך מתקפה שאירעה בסמוך למקום בו נאם נשיא ונצואלה ניקולס מדורו במצעד צבאי בו השתתף בבירה קראקס. על פי הדיווחים, ישנם שבעה חיילים שנפצעו באירוע. במקרה החריג, שתועד במצלמות הטלוויזיה המקומית, נראה מדורו נושא את נאומו, כשלפתע נשמע קול נפץ חזק שהביא למנוסה של החיילים שהשתתפו באירוע.
ניסיון התנקשות בוונצואלה

כשעתיים לאחר ניסיון ההתנקשות בחייו, מדורו הודה בדבריו "לאלוהים, לעם ולכוחות הביטחון", והאשים את ארצות הברית ואת קולומביה ב"מזימה ימנית להתנקש בי". לדבריו, "כל הראיות שעלו בחקירה הראשונית מצביעות על מעורבות קולומביאנית בניסיון ההתנקשות".
 
כאמור, בזמן נאומו של מדורו בנושא הכלכלה בוונצואלה, נקטע קולו כשהנשיא והסובבים אותו, ביניהם גם רעייתו, הסתכלו למעלה. המצלמה התמקדה לאחר מכן בחיילים שהחלו לברוח מהמקום, לפני קטיעת השידור. 

מדורו החליף ב-2013 את הנשיא הדיקטטור הקודם הוגו צ'אבז, לאחר מותו מסרטן. כממשיכו של צ'אבז, מדורו טוען כי הוא נלחם ב"מזימה אימפריאליסטית" להרוס את הסוציאליזם במדינתו ולהשתלט על הנפט של ונצואלה. מתנגדיו מאשימים אותו בכך שהרס את הכלכלה המקומית לחלוטין.



בשנה שעברה, קצין במשטרה המקומית חטף מסוק וירה על בניין ממשלתי, במה שלטענתו הייתה פעולה נגד הדיקטטור. הוא נתפס לאחר המעשה וחוסל על ידי כוחות הביטחון במדינה.