שתי תאונות אוויריות תוך שעות באלפים השווייצריים גבו אתמול את חייהם של 24 בני אדם. בתאונה אחת התרסק מטוס של חברת Ju-air ועליו 20 נוסעים ואנשי צוות. שעות קודם התרסק מטוס נוסף, באזור לוצרן, ועליו ארבעה בני משפחה - הורים ושני ילדים. בעקבות התרסקות מטוס ה-Ju-52, החל מבצע חילוץ רחב ממדים, אך משטרת שווייץ דיווחה כי כל נוסעיו נהרגו. 

בין ההרוגים 17 אזרחים שווייצרים ושלושה בני משפחה מאוסטריה. חברת התעופה פרסמה הודעה מיוחדת באתר שלה, ובה נאמר כי "הצוות של Ju-air עצוב מאוד וחושב על הנוסעים, הצוות והמשפחות והחברים שלהם". החברה השעתה את הטיסות שלה עד להודעה חדשה. ההתרסקות ארעה באגן בגובה של 2,450 מטרים בהרי האלפים. 

 
בעקבות התרסקות מטוס ה-Ju-52, החל מבצע חילוץ רחב ממדים. חמישה מסוקים ומשלחת חילוץ גדולה נשלחו לזירת ההתרסקות, בצד המערבי של הר פיז סגנס. רשות התעופה האזרחית סגרה את המרחב האווירי מעל זירת ההתרסקות, שנמצאת בגובה של 2,450 מטר מעל פני הים. 



חברת JU-AIR מספקת טיסות תיירות, נוף והרפתקאות במטוסים מאמצע המאה שעברה. חברת התעופה פרסמה הודעה מיוחדת באתר שלה, ובה נאמר כי "הצוות של Ju-air עצוב מאוד וחושב על הנוסעים, הצוות, המשפחות והחברים שלהם". החברה השעתה את הטיסות שלה עד להודעה חדשה. 
 
הגורם להתרסקות עדיין לא ידוע, מאחר והקופסה השחורה טרם נמצאה, אבל מומחה לתחום אמר כי ייתכן ומזג האוויר השפיע על הטיסה: "אוויר חם הוא דליל יותר. תנאים כאלה משפיעים על התנהלות המטוס". המטוס טס בגובה של 11 אלף רגל. 

כאמור, זו לא היתה התאונה הראשונה אתמול. שעות ספורות לפני כן התרסק מטוס נוסף, באזור לוצרן, ועליו היו ארבעה בני משפחה - שני הורים ושני ילדיהם. לדברי מומחה התעופה, מוקדם לקבוע האם שני האסונות קשורים לחום.