התקשורת בקוריאה הצפונית קראה היום לארצות הברית להסיר את הסנקציות שהוטלו עליה, בטענה כי פיונגיאנג הראתה רצון טוב בכך שסיימה את ניסוייה בנשק גרעיני ומסרה לאחרונה שרידי גופות של חיילים אמריקאים שנהרגו במלחמת קוריאה. בהצהרה נאמר, כי ארצות הברית "מתנהגת בצורה הפוכה, זאת לעומת פעולתה של פיונגיאנג לעשות מחוות של רצון טוב".
ההצהרה מגיעה מספר ימים לאחר פרסום דוח סודי של האו"ם, לפיו המדינה המסוגרת ממשיכה בפעילות הגרעינית שלה. כמו כן, במסמך נטען כי נרשמה עלייה מאסיבית בניסיונות של פיונגיאנג לסחור באופן בלתי חוקי בנשק ובנפט.
כזכור, לפני כשבוע וחצי, נשיא ארה"ב דונלד טראמפ שיבח את קים ג'ונג־און, אחרי שקוריאה הצפונית השיבה עשרות שרידים שככל הנראה שייכים לנעדרים אמריקאים ממלחמת קוריאה, בהתאם להתחייבות של קים במסגרת הפסגה בין המנהיגים ב-12 ביוני. כמו כן, בשבוע שעבר גורמים בכירים בארצות הברית טענו כי פיונגיאנג ממשיכה בבניית הטילים הבליסטיים שלה למרות ההתחממות ביחסים 

מטוס תובלה של חיל האוויר האמריקאי בעיר וונסאן והועלו אליו 55 ארגזים שלדברי הצפון קוריאנים הכילו את השרידים. לאחר מכן הגיע המטוס לבסיס חיל האוויר האמריקאי אוסאן בדרום, והארגזים שהיו עטופים בדגל האו"ם הועברו בזה אחר זה למכוניות כשהם חולפים על פני משמר כבוד של חיילים זרים המשתייכים לכוח האו"ם בקוריאה הדרומית ומול עיניהם של מאות חיילים אמריקאים ובני משפחותיהם.

ארונות החיילים שהושבו. צילום: רויטרס
יותר מ־7,000 חיילים אמריקאים עדיין נעדרים ממלחמת קוריאה, שהסתיימה בשנת 1953, כאשר יותר מ־5,000 מתוכם נעלמו בשטחה של קוריאה הצפונית. במסגרת הפסגה בין טראמפ לקים, התחייב המנהיג הצפון קוריאני לפעול לאיתורם של השרידים ולהשבתם לידי האמריקאים. "אני רוצה להודות לקים על שעמד במילתו", אמר טראמפ לאחר השבת הגופות. "יש עוד נופלים גיבורים רבים שמגיעים, אבל אני רוצה להודות ליו"ר מול התקשורת על שמילא את ההבטחה שנתן לי. אני בטוח שהוא ימשיך למלא את ההבטחה הזו בעת שהם מחפשים ומחפשים ומחפשים".