שבועיים לאחר הטבח הגדול שביצע ארגון דאעש בעיר א-סווידא בסוריה ובכפרים שסביבה, שגבה את חייהם של 200 בני אדם, מסתבר כי הדרוזים במדינה ממש לא שתקו, והחליטו לקחת את ההגנה על עצמם לידיים. יותר מכך, מתברר כי הדרוזים, אשר יש להזכיר, נאמנים לשלטון אסד, החליטו לבוא בחשבון עם מחבלי דאעש בצורה קצת אחרת.

  
כזכור, מאות אנשים קיפחו את חייהם במתקפה משולבת שכללה ירי ופיצוץ חומרי נפץ ארגון המדינה האסלאמית נטל אחריות עליה, והסביר כי נעשתה במטרה לפגוע במשטר. בדיווח נאמר כי אחד התוקפים פגע בשוק ירקות בעיר סווידא בשעות הבוקר, כאשר סוחרים רבים החלו להתארגן במקום עם סחורותיהם. המחבל נסע בתוך השוק על אופנוע ופוצץ את חומרי הנפץ שלו, ואז הארגון פתח במתקפה משולבת באזור, הכוללת מספר מחבלים מתאבדים. בתקשורת המקומית ציינו כי מדובר באחת ממתקפות הטרור הגדולות בהיסטוריה של סוריה. 

רביע באדר, עורך תוכניות ב-103FM, ואחד מבני העדה הדרוזית, אשר נמצאים בקשר עם בני משפחותיהם בסוריה, מספר על האירועים שקרו שם, ושופך אור על מה שקורה לא רחוק מהגבול הישראלי, ועדות לבלאגן במזרח התיכון. 
על פי הדיווח, הטבח במחוז א-סווידא, המעוז הגדול בסוריה, נעשה כאשר מחבלי דאעש ניצלו את הלילה ונכנסו בחסותו למחוז, בזמן שאנשים ישנים. המחבלים ידעו כי בכפר היתה הפסקת חשמל יזומה שתוכננה לאותו הלילה, והם נכנסו ורצחו 220 אנשים. לאחר האירוע, החליטו הדרוזים שהם שולפים את הנשקים, קמו והתארגנו מתוך רצון שאירוע כזה לא יתרחש שוב בכאוס הקיים בסוריה.

"אני מקבל בוואטסאפים מסוריה וממקומות אחרים, מתנהלים קרבות פה ושם בין הדרוזים לבין אנשי דאעש", סיפר באדר ב-103FM, במהלך תוכנית הבוקר של 103FM: "הדרוזים הורידו כבר הרבה אנשים מדאעש שניסו להתקרב לכפרים, והמצב של הדרוזים מצוין שם עכשיו. הם בהגנה מלאה.
"מה שקרה הוא שפעילי דאעש חטפו גם 14 דרוזים מהכפרים, גם גברים וגם נשים צעירות, ומנסים לעשות עם הדרוזים את מה שהם עשו עם אסד. הם שוב מוציאים את הסרטונים עם האיומים של או שתתן לנו מה שרוצים, או שנוציא להורג את כולם. הם הוציאו אחד להורג, ושחטו אותו. הדברים מהדהדים מאוד בכל מקום, ובעקבות כך, יצאו משלחות של גברים דרוזים מלבנון שיצאו להגן על המחוז. אבל זאת לא רק הגנה, הם יצאו בהתקפה והצליחו לאתר מי שחט את הבחור הדרוזי, הביאו את כל המשפחה שלו, ועכשיו הם מנהלים איתם משא ומתן שיחזירו את החטופים מידי דאעש".
מחוז א-סווידא נמצא באזור הר הדרוזים מאוכלס ברובו על ידי האוכלוסייה הדרוזית במדינה, שנשארה ברובה נאמנה לשלטון אסד בדמשק במהלך מלחמת האזרחים במדינה. בחודשים האחרונים מתנהלת לחימה אינטנסיבית בין כוחותיו של אסד לבין הכוחות המורדים במדינה, בהם גם ארגון המדינה האסלאמית. 
המתקפה של דאעש אזור מוכיחה כי למרות טענות גורמים רבים המעורבים במלחמת האזרחים בסוריה, בהם המשטר הסורי וארצות הברית, שאמרו בחודשים האחרונים כי ארגון הטרור הובס, עדיין ביכולתו להוציא פיגועים מורכבים ומתקפות נגד, עם זאת, נראה כי מתקפה זו לא תמנע מאסד לכבוש את האזור שבשליטת דאעש ולחזור לגבול ירדן.