בכיר חמאס ציין אמש כי הוא אופטימי לגבי הסכם בין ישראל לחמאס שייחשף לקראת סוף חודש אוגוסט. בדיווח בסוכנות הידיעות הטורקית אנדולו פורסם כי לדברי הבכיר, שנשאר בעילום שם, ההסכם צפוי לכלול את סיום טרור עפיפוני ובלוני התבערה המשוגרים מרצועת עזה, החזרת גופות החיילים החטופים הדר גולדין ואורון שאול והשבת האזרחים הישראלים שבידי חמאס, הקמת נמל ימי ואווירי בסיני שישרת את רצועת עזה והפסקת אש בת חמש שנים.



כזכור, גורמים במערכת הביטחון העריכו שגם אם יושג הסדר עם חמאס, הוא יהיה מצומצם מאוד בשל הפערים הגדולים בין הצדדים והסיכויים שלו להחזיק מעמד. ההערכה הכללית היא שישראל וחמאס קרובות הרבה יותר לעימות צבאי מאשר להסדרה משמעותית. בדיון שנערך ביום חמישי בקבינט קיבלו השרים עדכונים על התוכניות המבצעיות של צה"ל ועל רמת המוכנות של הצבא לעימות מול חמאס.

אתמול שני מחבלי חמאס חוסלו מירי טנק בצפון רצועת עזה, מול זיקים, לאחר שאש נפתחה לעבר סיור של צה"ל מהעמדה הסמוכה לגבול. בצה"ל סברו כי מדובר בשני צלפים השייכים לכוח מיוחד של חמאס, שביצעו את הירי לעבר הסיור. בחמאס ובג'יהאד האסלאמי מאיימים בתגובה. תצפית צה"ל זיהתה את הירי לעבר הסיור, וטנק שמוצב סמוך לאזור התקרית ירה לעבר העמדה ופגע בשני הצלפים. בחמאס טוענים כי הירי לא בוצע לעבר כוח צה"ל, אלא במסגרת אימון ותצוגה לבכירים מהחמאס שביקרו במקום. אומנם בצה"ל לא זיהו פגיעה בצד הישראלי, אבל תצפית צה"ל צילמה את הירי שבוצע מהעמדה, במרחק כשני ק"מ מהגדר, שנראה כירי לעבר ישראל. 
 
בהנהגת חמאס הכחישו בתוקף את הטענות. "לא יורים בנוכחות בכירים בארגון", הסבירו. "צלפים בחמאס יורים ופוגעים", הסביר פעיל הארגון. כך או כך, מדובר באירוע חריג ויוצא דופן לשבועיים האחרונים, שהיו שקטים יחסית. גם אם טענת חמאס נכונה, בצה"ל טוענים שהכוח הרגיש מאוים ופעל כראוי. במקביל, פרסם צה"ל סרט שבו נראה הירי בבירור, כדי להוכיח את עמדתו. בצה"ל מגבים את החלטת המפקדים בשטח ועוקבים אחר האיומים של חמאס לנקום את חיסולם של פעילי הזרוע הצבאית. 
 
על אף שאין כרגע התראות, במיוחד לאור הפקת הלקחים מהאירועים האחרונים, שבהם הגיב חמאס בניסיונות לפגוע בחיילי צה"ל שפועלים לאורך הגבול, תרחיש מהסוג הזה נלקח בחשבון, והכוחות בשטח מתודרכים בהתאם. בצה"ל נערכים גם לאפשרות של ירי רקטות לעבר ישראל, למרות שניסיון לפיגוע נקמה על הגדר נתפס כרגע כתרחיש סביר יותר.