עורך חדשות החוץ ב"החדשות", ערד ניר, התייחס הערב (ראשון) בשיחה עם בן כספית וגיא פלג, למשבר בין טורקיה וארצות הברית ואמר: "אני מאוד נהנה לעקוב אחרי מה שקורה שם, זה מקום שמייצר חדשות כל הזמן, ולא מפסיק להפתיע. דיברנו פעם באחת השיחות ואמרתי לכם שארדואן היה טראמפ עוד לפני שטראמפ היה טראמפ". לדבריו, הוא הראשון שזיהה איך צריך להתנהג. "בכל אופן, מה שאנחנו רואים זה קרב בין שני אנשים שהם מאוד מאוד דומים, ובסופו של דבר, שניהם מנותקים", הסביר.
ניר ציין כי "ארדואן משוכנע שנעשה ניסיון להפיל אותו, ניסיון לייצר הפיכה צבאית לפני שנתיים. הוא משוכנע שארה"ב של אובמה היתה חלק מזה, והוא מאוכזב מטראמפ". הוא הסביר בשיחה ב-103FM כי "כל מיני טורקים ששוחחתי איתם לפני ואחרי הבחירות, אמרו לי שהם היו מאושרים  והיו בטוחים שהגולה, שמטיף כל הזמן נגד ארדואן, פתהוללה גולן יוסגר. פעיל הדת שגולה בפנסילבניה, ומטיף כל הזמן נגד ארדואן, עשה לו צרות וחשבו שהוא יוסגר".
הוא הסביר: "ארדואן גם משוכנע שהוא עומד מאחורי ניסיון ההפיכה לפני שנתיים. הם היו בטוחים שהוא נותן להם אותו, חלק מהם אף חילקו מיליונים לסביבתו של טראמפ, מה שעכשיו בחקירה. אבל הוא מאכזב אותו, הוא לא עומד בעסקה. בגלל זה ארדואן לא עומד בעסקת שחרור הכומר, שיישאר כבן ערובה, עד שיוסגר גולן".


ארדואן הבין שעשה טעות פטאלית?
"הוא לא עושה סימנים כאלה, הוא סיים עכשיו עוד נאום בפני קהל מאוד מאוד אוהד, כמובן כי אין דבר אחר בטורקיה. אני מתרשם מכוח העמידה שלהם. הוא עומד בחום מאוד גדול, הוא בן 65 עומד ונואם, ומשכנע את המשוכנעים. ארדואן לא מזדעזע בינתיים, אבל זה עוד כאן כדי להישאר. אל תספידו את טורקיה וארדואן".
בתוך כך, עיתוני טורקיה המקורבים לארדואן מתחו ביקורת קשה נגד נשיא ארצות הברית. העיתונים קרואים לו "טרול ראשי" וה"שטן טראמפ". 
העיתונים "אקשם" ו"סבאח" האשימו את טראמפ שהמציא את כל הסיפור על משבר כלכלי. האצבע מושטת היישר אל ארצות הברית. העיתון הפרו-ארדואן האיסלאמיסטי Yeni Şafak מדעת קורא לתוכנית של טראמפ "התוכנית השטנית" וטוען שהם מתכננים התקפה על כלכלת טורקיה באמצעות סנקציות על תשתיות ופרויקטים שהיו סימן ההיכר לשלטנו של ארדואן.