משיבים אש: העיתון האמריקאי בוסטון גלוב גייס יותר מ-100 עיתונים בכל רחבי ארה"ב על מנת לפרסם מאמרי מערכת "שישיבו מלחמה" נגד ההתקפות החוזרות ונשנות של דונלד טראמפ על כלי התקשורת במדינה. לפי התכנון, מאמרי המערכת יעלו ביום חמישי הקרוב, ה-16 לאוגוסט. כזכור, טראמפ עלה לשלטון לאחר שהרבה לתקוף את התקשורת במדינה במהלך מערכת הבחירות, והמשיך בכך גם בתקופת כהונתו. פעמים רבות הוא מכנה את כלי התקשורת במדינה כ"אויבי העם".



בציוץ בשבוע שעבר אמר טראמפ כי "החדשות המזויפות שונאות אותי כיוון שאני אומר שהם אויבי העם, רק כיוון שהן יודעות שזה נכון. אני מספק שירות מצוין בכך שאני מסביר זאת לעם האמריקאי. הם גורמים בכוונה לפילוג וחוסר אמון בעם, ויכולים לגרום אפילו למלחמה. הם מאוד מסוכנים וחולניים".

"הצענו לפרסם מאמר מערכת על הסכנות של התקפות הממשל על העיתונות, והצענו גם לכלי תקשורת נוספים לפרסם מאמר מערכת משלהם", נמסר מטעם הבוסטון גלוב. מרג'ורי פריצ'רד, סגנית העורך של העיתון, אמרה ל-CNN כי יותר מ-100 עיתונים הצטרפו למהלך. היא סיפרה כי היא מצפה שמספר המשתתפים אף יעלה בימים הקרובים. "ההיענות הייתה מדהימה", ציינה. "יש לנו כמה עיתונים גדולים, אבל הרוב הם משווקים קטנים יותר. כולם נלהבים לעמוד כנגד המתקפות של טראמפ על העיתונות".

במסגרת המהלך, שזכה לתמיכתם של ארגוני עיתונאים רבים, צפוי כל עיתון לכתוב מאמר מערכת משלו, ולא יהיה מאמר מאוחד של כל העיתונים. פריצ'רד אמרה למערכות העיתונים השונות לכתוב כיצד המתקפה של טראמפ השפיעה על הקהילה שלהם. "המילים יהיו שונות, אבל לפחות אנחנו יכולים להסכים שההתקפות האלה מדאיגות", הוסיפה.