ג'רמי קורבין, יו"ר מפלגת הלייבור בבריטניה, צייץ היום (שני) בחשבונו בטוויטר כי ממשלתו של בנימין נתניהו מפלה לרעה את המיעוט הפלסטיני וכי הוא עומד לצידם של אלפי היהודים והערבים שמחו בסוף השבוע האחרון למען שוויון זכויות בהפגנה נגד חוק הלאום בתל אביב. קודם לכן צייץ קורבין כי טענותיו של רה"מ נתניהו באשר להתנהגותו ודבריו הינן שקריות ולא נכונות. "לא התנהגותי ראויה לגינוי. מה שראוי לגינוי הוא הרג 160 הפלסטינים שמחו בעזה על ידי הצבא הישראלי מאז חודש מרץ האחרון, בכללם גם ילדים". קורבין התייחס לדברים שכתב נתניהו קודם לכן בחשבונו בטוויטר: "הנחת הזר על קברם של מבצעי הטבח במינכן על ידי ג'רמי קורבין וההשוואה שערך בין ישראל לנאצים ראויה לגינוי מימין, משמאל ומכל חלקי הקשת הפוליטית".  



נתניהו כתב את הדברים בתגובה לחשיפת ה"דיילי מייל" הבריטי סדרת תמונות בהן נראה קורבין מניח זר פרחים סמוך לקבר מתכנן טבח הספורטאים באולימפיאדת מינכן, עאטף בסיסו, מקים ארגון "ספטמבר השחור", אבו איאד, עוזרו פאקרי אל עומארי, ואחראי הביטחון של ארגון אש"ף הייל עבד אל חמיד הקבורים בתוניסיה.





קורבין עצמו התייחס בעבר לביקורו בתוניסיה וטען שהוא הגיע לחלוק כבוד ל-47 קורבנות הפצצת חיל האוויר הישראלי במדינה בשנת 85' במסגרת מבצע "רגל עץ", אך על פי העיתון, התמונות שצולמו נמצאות רחוק ממקום האנדרטה להרוגי ההפצצה, בה הושמדה מפקדת אש"ף במדינה בתגובה לרצח שלושה ישראלים על סיפון יאכטה בקפריסין.



התמונות שחשף המייל בשבוע שעבר מצטרפות לחשיפת עיתון הדיילי טלגרף, שפרסם ביום שישי סרטון מ-2013 בו השווה קורבין את התנהלותה של ישראל ביהודה ושומרון לכיבוש הנאצי באירופה במלחמת העולם השנייה.



בשבוע שעבר דווח כי קורבין השתתף באירוע זיכרון לשואה יחד עם דוברים אנטי-ציוניים שהשוו בין ישראל לנאצים. באירוע, שהתקיים ב-2010, השתתף פעיל פלסטיני בשם חיידר עיד שאמר כי הנאציזם "ניצח מפני שקורבנותיו הפכו לנאצים החדשים". עיד אמר בטקס: "אם יש משהו ללמוד מעזה של 2009, זה שהעולם טעה לחלוטין לחשוב שהנאציזם הובס ב-1945".



כזכור, כ-70 רבנים בקהילה היהודית בבריטניה חתמו לפני כשבועיים על מכתב בו ביקרו את מפלגת הלייבור על אימוץ קוד התנהגות לטיפול באנטישמיות, שאינו תואם את ההגדרה הבינלאומית לגזענות כלפי יהודים. הצעד השנוי במחלוקת גרם לשלושה עיתונים יהודיים לפרסם את אותו מאמר מערכת על שעריהם, ובו אזהרה מ"איום קיומי על החיים היהודיים במדינה הזאת שמגולם בממשלה בראשות ג'רמי קורבין".



באפריל נמחק חשבון הפייסבוק האישי של קורבין, לאחר שהתגלה כי הוא היה חבר בחמש קבוצות שהכילו תכנים אנטישמיים. הקבוצות הכילו תכנים על הכחשת שואה ותיאוריות קונספירציה.