סגן שר החוץ הרוסי, סרגיי ריבקוב, אמר היום (שלישי) כי מוסקבה מוכנה לשוחח על הנשק האסטרטגי החדש שלה עם וושינגטון, אף על פי שארצות הברית לא לקחה חלק וחתמה על אמנת בקרת הנשק של ה-INF, כך דיווחה סוכנות הידיעות הרוסית.


הסכם בקרת הנשק, המכונה "אמנת הכוחות הגרעיניים בטווח הבינוני", נחתם בסוף שנות השמונים בין ברית-המועצות לבין ארצות-הברית. ריבקוב הוסיף כי ארצות הברית אף הפרה את אמנת הפחתת הנשק האסטרטגי, מעין הסכם נשק דו צדדי, באמצעות מודרניזציה של הנשק שלה. בתוך כך אמר בכיר בממשל האמריקני כי הניסיון של רוסיה לפתח מערכת נשק המבוססת על לייזר להשמדת לווינים - מעורר דאגה.



כזכור,ימים ספורים לאחר מפגש הפסגה בין נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לנשיא ארה"ב דונלד טראמפ בהלסינקי בחודש שעבר, רוסיה הציגה "סופר נשק" - דור חדש של טילים גרעיניים וקונבנציונליים.



פוטין וטראמפ במפגש הפסגה בהלסינקי בחודש שעבר. צילום: רויטרס
פוטין וטראמפ במפגש הפסגה בהלסינקי בחודש שעבר. צילום: רויטרס



לאחר הפגישה אמר פוטין: "חיוני שנדאג ליציבות גלובלית - הגשנו לאמריקאים מספר הצעות. אנחנו מאמינים שצריך לעבוד ביחד כדי לייצר שיתוף פעולה אסטרטגי צבאי. יש מצב מסוכן של מערכות טילים וכמובן אנחנו עומדים על כך שהחלל לא יחומש. כוחות הביטחון של שתי המדינות משתפים פעולה בתחום הסייבר. תראו את המונדיאל לדוגמה, שם היה שיתוף פעולה".



הנשיא טראמפ התייחס גם הוא לפסגה ואמר כי דיאלוג בין המדינות לא טוב רק לשתי המדינות, אלא לכל העולם. "יש לנו בעיות ביחסים שמוכרות מאוד, צריך למצוא דרכים לגשר על הבעיות. ראינו את היתרונות של שיתוף הפעולה במלחמת העולם השנייה כששתי המדינות נלחמו יחדיו. היחסים שלנו מעולם לא היו גרועים יותר. מעכשיו זה משתנה".