מזכ"ל ארגון חיזבאללה, חסן נסראללה, טען בנאומו הערב (שלישי) כי "ההתנגדות (חיזבאללה) יותר חזקה מהצבא הישראלי". בנאום שנשא בדאחייה שבדרום ביירות לרגל יום השנה ה-12 למלחמת לבנון השניה, אמר נסראללה כי המלחמה ביולי 2006 הייתה אמורה "ליישם את מטרותיה של ארצות הברית להשתלט על האזור, וכאשר נכשלה - גם המשימה הזו נכשלה. הפרויקט האמריקאי נכשל ביולי 2006 ובעזה, וגם כאשר סוריה ואיראן עמדו איתנות".

לדברי מנהיג ארגון הטרור הלבנוני, לאחר מכן "הכניסו את האזור למלחמות שמטרתן להשיג את המטרות הקודמות ולאפשר לישראל שליטה במזרח התיכון". הוא הוסיף כי "ישראל בונה עצמה מחדש כיום, זאת לאור התבוסה ב-2006, כולל בחינה מחדש של דוקטרינת הלחימה שלה, על בסיס שהאויב שלה רציני ובעל יכולות". נסראללה שב וטען כי "ההתנגדות כיום חזקה יותר מבכל נקודה בעבר מאז שנוסדה. הישראלים איימו מאז 2007 לצאת למלחמה, אך במקביל מדברים על התחזקות חיזבאללה".

לדבריו, מלחמת האזרחים שמתחוללת בסוריה בשבע השנים האחרונות היא "מלחמת יולי נוספת", השם בלבנון למלחמת לבנון השניה. "ישראל השתתפה במלחמה על סוריה, כולל תמיכה בקבוצות חמושות. כולם יודעים שהמלחמה בסוריה הייתה זקוקה לראשים גדולים וליכולות אדירות. אומנם ישראל בנתה את התקוות שלה על המלחמה בסוריה, באמצעות השמדת הצבא הסורי ועד למצב בו הממשל יוותר על הגולן. כיום, נתניהו יצא למערכה של פושטי יד ליציאת איראן וחיזבאללה מסוריה".


מחבל חיזבאללה נוהג ברכב שעליו מוצב טיל. צילום: רויטרס
מחבל חיזבאללה נוהג ברכב שעליו מוצב טיל. צילום: רויטרס

 
נסראללה טען עוד כי מתקיימים לחצים אדירים על ממשלת לבנון כדי להגיע להסדר בים וביבשה "לטובת ישראל". מזכ"ל ארגון חיזבאללה התייחס להתרחשויות ברצועת עזה, ואמר כי "ארצות הברית וישראל ציפו שהרצועה תיכנע באמצעות מלחמה ומצור, אך היא לא נכנעה למרות שהעולם כולו לא סייע לה".

"ישראל נמצאת כיום במבוכה אל מול העמידה האיתנה של עזה - שיצרה את המשוואה של הפגזה כנגד הפגזה. כיום החלום הגדול של ישראל הוא ביישום עסקת המאה, שמבטיחה את כל ירושלים כבירתה", הוסיף. "עסקה זו הולכת לכישלון בשל עמידתן של סוריה, תימן ועיראק וכן הכישלון של ציר סעודיה באזור. זאת, מלבד העובדה שאף פלג או בכיר פלסטיני לא יכול לחתום על עסקה כזו". 

מחבלי חמאס ברצועת עזה. צילום: קול אל אקצא
מחבלי חמאס ברצועת עזה. צילום: קול אל אקצא