נהג המשאית, שתמונתו עוצר על סף נפילה בגשר מורנדי, אשר קרס אתמול באיטליה, פורסמה בכול העולם ביממה האחרונה. היום (רביעי) התראיין הנהג בראיון לעיתון המקומי "לה רפובליקה" וסיפר על הרגעים המפחידים בחייו. 

הנהג, שהזדהה בשם לואיג'י, אמר: "
הצלתי את עצמי בגלל שנאלצתי להאט ולחצתי על הבלמים. ראיתי את המכונית שלפניי נופלת יחד עם שאר המכוניות לפניה. עצרתי מיד, והכנסתי להילוך אחורי. אחר כך פתחתי את הדלת ופשוט ברחתי משם בריצה כמו מטורף. המשאית נשארה נשארה שם כאשר המנוע שלה עוד עבד. הייתי בסוג של הלם אחרי שהבנתי שניצלתי ממוות בטוח". 

חברת "אנליסה דמונטה", לה שייכת המשאית, סיפרה כי הנהג היה בשליחויות לסופרמרקט שהעסיק אותו. החברה הוסיפה כי לפי צילומי הלוויין, עדיין נשאר בטנק הדלק של המשאית 3/4 מקום לדלק, וכי היא יכולה לעבוד ככה עוד 3-4 ימים. כעת, אף אחד לא מעז להגיע אל המשאית על מנת לכבות אותה, מתוך חשש כי חלקים נוספים של הגשר עתידים לקרוס. 

חיפושים אחר הנעדרים. צילום: רויטרס


קריסת הגשר. צילום: רויטרס


המשאית על קצה הגשר. צילום: רויטרס


עד כה אסון קריסת הגשר באיטליה גבהה את חייהם של 42 אנשים, מתוכם שלושה ילדים. ביממה האחרונה מתפרסמים סיפוריהם הקשים של הקרבנות בכלי התקשורת האיטלקיים, בין היתר, פורסם סיפורם המזעזע של זוג הורים בשם ארסיליה ורוברטו, ובנם הקטן סמואל, שהיו ביחד במכונית, נפלו עם הגשר, ונהרגו כולם. הילד היה אחד ההרוגים הראשונים שחולצו מההריסות, וב"קוריירה דלה סרה" דווח כי בשעה שחולץ, צלצל במכונית טלפון סלולרי ועליו השם "אמא".

בין ההרוגים נמנים גם הכדורגלן החובב אנדראה צ'רולי, ששיחק בקבוצה בגנואה, ואליסה בוצו בת ה-34, שחבריה פרסמו ברשת קריאות לעזור בחיפושים אחריה אבל כמה שעות אחר כך היא נמצאה בין ההריסות ללא רוח חיים.