המועצה הדמוקרטית היהודית של ארה"ב מתחה ביקורת על מועמדת המפלגה הדמוקרטית לקונגרס במישיגן, רשידה טליב, לאחר שאמרה כי תתנגד לסיוע צבאי לישראל במידה ותיבחר. טליב, בתם של מהגרים פלסטינים שמשפחתה חיה בגדה המערבית, היא המועמדת המובילה לזכות במושב בבית הנבחרים מטעם המחוז ה-13 במישיגן לאחר שזכתה בפריימריז הדמוקרטיים במחוז. 

לאחר שנשאלה בראיון אם תתמוך בקיצוץ הסיוע האמריקאי לישראל, ענתה טליב: "לחלוטין, אם יש לזה קשר לאי שוויון ולמניעת צדק מאנשים. לדעתי, סיוע מארצות הברית הוא מנוף, ואשתמש בעמדה שלי בקונגרס כדי שאף מדינה לא תוכל לקבל סיוע מארה"ב בזמן שהיא מקדמת בצורה מסוימת מצב של חוסר צדק"
"כל כך הרבה הוא על 'בואו נבחר צד'", המשיכה. "אבל, המטרה שלי היא לוודא שלכל אדם יש את האפשרות לפרוח".


קרוביה של רשידה טליב בגדה המערבית. צילום: רויטרס

 
טליב צוטטה באחד מאתרי האינטרנט המזוהים עם השמאל באמריקה בהצהרה לפיה היא "מאמינה שארצות הברית צריכה להיות מעורבת באופן ישיר במשא ומתן על מנת להגיע לפתרון שתי המדינות". בנוסף, נאמר כי היא "תומכת בכל סיוע שוטף לישראל ולרשות הפלסטינית, ובמיוחד למימון יוזמות שמקדמות שלום ושירותים כלכליים והומניטריים".
עוד אמרה, כי היא מקווה לפרק את המחסום בין הישראלים לפלסטינים, להם "יש הרבה מן המשותף".
המועצה היהודית הדמוקרטית הדגישה כי הסיוע לישראל נשאר עניין דו-מפלגתי בקונגרס משום שהוא בעל יתרונות הן עבור ישראל והן עבור ארה"ב. "האיום לצמצם את הסיוע הצבאי לישראל אינו עולה בקנה אחד עם ערכי המפלגה הדמוקרטית והעם האמריקאי", נמסר מהמועצה.