מנהיג הלייבור הבריטי ג'רמי קורבין ביקר ככל הנראה בכנסת ב-1998 כדי לקדם את שחרורו המוקדם של מרגל האטום מרדכי ואנונו מהכלא הישראלי. קורבין, הידוע ביחסו העוין לישראל והואשם אף באנטישמיות לא פעם, ספג אש השבוע כשהתברר שהשתתף בשנת 2014 בטקס לזכרו של אחד המחבלים שהשתתפו בטבח 11 הספורטאים הישראלים באולימפיאדת מינכן ב-1972. 



כנשאל קורבין בעקבות הפרסום על ידי ערוץ 4 הבריטי אם הניח פעם זר לזכר קורבנות הטרור בישראל או האם נפגש עם בכירים ישראלים, השיב: "פגשתי אנשים רבים מהפרלמנט הישראלי, הכנסת, לאורך השנים. ביקרתי שם וגם נפגשתי עם משלחות ישראליות שביקרו בבריטניה". 



קורבין בוועידת הלייבור. צילום: רויטרס
קורבין בוועידת הלייבור. צילום: רויטרס


בארכיון הג'רוזלם פוסט ישנו אזכור אחד לפגישה בין קורבין לח"כ ישראלי, ב-19 באפריל 1998. באותן שנים, קורבין היה מעורב מאוד במאמצים לקדם את שחרורו המוקדם של וענונו, שעבד כטכנאי בקריה הגרעינית בדימונה, ונשלח לכלא ב-1987 על מכירת סודות הגרעין של ישראל לעיתון הבריטי הסאנדיי טיימס. 
קורבין, שהיה אז סגן יו"ר של ארגוני זכויות האדם של הפרלמנט הבריטי ושל בית הלורדים, נפגש בביקור בישראל עם יו"ר ועדת מבקר המדינה דאז, ח"כ יוסי כץ. למרות שבכתבה לא מוזכר מיקום הפגישה, סביר להניח שהתרחשה בכנסת. 
קורבין , יחד עם השחקנית סוזנה יורק, ביקש לבקר את ואנונו והשניים אף הגישו מכתב לנשיא המדינה דאז עזר ויצמן בקריאה לחון אותו. ויצמן לא נפגש עם הקבוצה.