אשווק, נערה יזידית אשר נחטפה לפני ארבע שנים על ידי דאעש והצליחה להימלט, סיפרה על רגעי האימה שחוותה, כאשר שנים לאחר מכן פגשה במקרה בגרמניה את האיש שחטף ומכר אותה לדאעש: "הוא אמר לי 'אני מכיר אותך ואת מכירה אותי', הייתי כל כך מפוחדת, בקושי הצלחתי לדבר". 



"קוראים לי אשווק, אני ילדה יזידית, גרתי בגרמניה שלוש שנים. באוגוסט 2014 נחטפתי על ידי דאעש, ובאוקטובר באותה השנה הצלחתי להשתחרר. אחרי שברחתי עברתי לגור בגרמניה, שם, בשנת 2016, פגשתי את האיש שמכר אותי לשבי בדאעש. בהתחלה מיד זיהיתי אותו, אבל לא האמנתי שהוא באמת יכול להיות פה. אבל שנתיים אחר כך פגשתי אותו שוב", סיפרה אשווק בראיון לתקשורת המקומית בגרמניה. 



"בפעם השנייה שראיתי אותו הוא פנה אליי, ושאל אותי 'את אשווק?', עניתי 'לא, אני לא מכירה שום אשווק, ואני לא מכירה אותך'. הוא ענה: 'את מכירה אותי ואני מכיר אותך, ואני יודע כמה זמן את גרה בגרמניה'. כל כך פחדתי, בקושי הצלחתי לדבר. ידעתי שבגרמניה לא משנה מי אני או מה אני אעשה, לאף אחד לא יהיה אכפת", הוסיפה.  





עוד סיפרה אשווק: "הוא התחיל לדבר בערבית, ואני המשכתי לענות לו בגרמנית, ניסיתי להראות לו שאני לא יודעת ערבית ואמרתי שאני מבינה רק טורקית ואנגלית. הוא אמר: 'אני יודע שאת גרה פה מאז 2015, אני יודע שאת גרה עם אמא שלך ואחיך, ואני יודע מה הכתובת שלך'. הוא ידע עליי הכול. והוא ידע גם הכול על כל הילדות היזידיות שחיות בגרמניה. הרבה בנות אחרות גם ראו אותו". 



על אף שלא סיפרה האם פגשה בו שנית, או האם היא יודעת איפה הוא חי היום, סיימה אשווק את הראיון בהוקרה, ואמרה:  "תודה לכל העובדים הסוציאליים פה, שעזרו לי בגרמניה. ותודה גם לכל הגרמנים שעזרו לי לשכוח את מה שקרה לי".