אחמד עיסא חביב, קצין במודיעין הצבאי בסוריה, חוסל הבוקר (שבת) לאחר שנורה בראשו בפרברי מסיאף, כך דווח בכלי תקשורת ערביים. על פי הדיווח הוא נורה למוות בביתו שבכפר בערין. ארגון זכויות האדם הסורי דיווח כי חמושים ירו לעבר חביב, המשמש כראש "ענף פלסטין" במודיעין הצבאי הסורי, והוא נהרג מיד. ארגון זכויות האדם לא יודע להצביע כעת על הסיבות והמניעים לרצח וגם לא על זהות המבצעים. 
הדבר קורה פחות משבועיים אחרי חיסול דומה שהתרחש באותו האזור. בתחילת החודש, כלי תקשורת המזוהים עם המשטר הסורי דיווחו כי מנהל מרכז המחקרים המדעיים בעיר מסיאף בפרברי חמה שבמערב סוריה, דוקטור עזיז אסבר, נהרג בפיצוץ של מכוניתו בעיר זמן קצר לאחר שיצא מביתו. על פי הדיווחים, הפיצוץ ארע בסמוך למפעל נעליים בדרך המובילה לחמה. עוד על פי הפרסומים, באירוע נהרג גם נהגו של אסבר.
באחת הגרסאות נטען כי המדען חוסל באמצעות לבנת חבלה שהוצמדה לרכבו, והופעלה מרחוק עם יציאתו מביתו. בתקשורת המזוהה עם המשטר נטען, כי טיל שוגר לרכב מכלי טיס - והשמיד את הרכב. באופוזיציה בירכו על החיסול, כתבו "ברוך שפטרנו", והוסיפו כי "מדובר באיש האחראי להרג אלפים בסוריה בהם מאות ילדים באמצעות הנשק הכימי שהוא פיתח".

האזור בו אירע הפיצוץ הותקף בעבר, על פי פרסומים ערביים, על ידי ישראל. על פי הדיווחים, המתקפה האחרונה באזור ארעה בחודש שעבר על מפעל מחקר ומפעל לייצור נשק הגנתי בכפר אל-זאוי, ובמהלכה שוגרו חמישה טילים.