היועץ המשפטי של הבית הלבן, דונלד פ. מקגהן, שיתף פעולה עם החקירה שמקיים היועץ המיוחד רוברט מולר, בפרשת המעורבות הרוסית בבחירות לנשיאות ארצות הברית. על פי הדיווח, שפורסם היום (שבת) ב"ניו יורק טיימס", הוא העביר מספר דוחות הכוללים מידע רב על נושאים מרכזיים בחקירה, כמו השאלה האם טראמפ שיבש הליכי חקירה. לדברי 12 עובדים לשעבר בבית הלבן, שצוטטו בדיווח, חלק מפרטי המידע בדוחות המדוברים, נודעו לראשונה לחוקרים - מהמסמכים עצמם. 
עוד נמסר כי הוא הגיע מיוזמתו, והעיד בפני החוקרים בלפחות שלוש הזדמנויות שונות. בין היתר, הוא תיאר את גישתו של הנשיא כלפי החקירה הקשורה לרוסיה, ופירוט באילו דרכים טראמפ ביקש ממנו להגיב. בנוסף, מסתמן כי הוא זה שסיפק לחוקרים את התשובה לשאלה - האם הפגישות של הנשיא עם עורך דינו, היוו שיבוש הליכי משפט.
בין המסמכים שהוא העביר לחוקרים היו הרשימות של טראמפ בנושא פיטוריו של ראש ה-FBI לשעבר ג'יימס קומי והאובססיה שלו למינוי של תובע שיהיה נאמן לו, לבדיקת פרשת רוסיה-גייט וכן את הלחצים שהפעיל על התובע הכללי ג'ף סשנס, ותבע ממנו שיפקח אישית על החקירה. על פי הדיווח, מקגהן היה מעורב בניסיונותיו של הנשיא להוביל לפיטוריו של מולר. מדובר בפרט מידע שלא היה נודע לחוקרים, אלמלא הסיוע של היועץ. עצם העובדה שפרקליט חולק כל כך הרבה מידע עם אלו החוקרים את הלקוח שלו, היא יוצאת דופן, שכן שיחות פרקליט לקוח מוגנות על פי חוק. כמו בן, במידה והלקוח הוא הנשיא - ניתנת חסינות.

ראש ה-FBI לשעבר. צילום: רויטרס

שיתוף הפעולה של מקגהן החל בחלקו, בעקבות החלטת צוות עורכי הדין הראשון של טראמפ, שהחליטו אז לשתף פעולה עם מולר. הם הסבירו כי הם מאמינים שללקוח שלהם אין מה להסתיר, וכי כך הם יוכלו להביא את החקירה לסיומה במהירות. היועץ ועורך דינו לא הבינו מדוע הנשיא היה מוכן לאפשר לו לשוחח בחופשיות כזו עם מולר. מקורבים למקגהן חוששים שמא הנשיא עומד להפיל עליו הכל.
לא ברור עד כמה מקגהן שיתף פעולה עם מולר. ייתכן כי הנשיא האמין שהוא יפעל כפרקליטו האישי ויגן עליו, כך העריך אדם המכיר את קווי החשיבה שלו. למעשה, היועץ פירט כיצד טראמפ ניסה להבטיח לעצמו את השליטה על החקירה. כך הוא העניק לחוקרים מידע שעלול להזיק לנשיא. תפקודו של מקגהן כעד שמשתף פעולה עם הרשויות, מוסיפה עוד מתחים למערכת היחסים המסובכת שלו עם הנשיא. השניים נועדים בארבע עיניים רק לעיתים רחוקות, שכן ראש הסגל ובכירים נוספים בדרך כלל נמצאים שם. הוא תוחקר על ידי הנשיא בהקשר לנאמנותו. התנהגותו של הנשיא כל כך מרגיזה את היועץ, שלדברי מקורבים לו, הוא כינה את הנשיא לא פעם "קינג קונג".
דוברת הבית הלבן מסרה בתגובה כי "לשניים מערכת יחסים נהדרת. הוא מעריך את העבודה הקשה שלו, ובמיוחד את עזרתו עם ומומחיותו בתחום שופטי בית המשפט העליון".