משטרת רומניה עצרה גבר בן 37, בחשד שכתב סיסמאות אנטישמיות בבית ילדותו של ניצול השואה המפורסם אלי ויזל ברומניה. האיש, ששמו טרם פורסם על ידי הרשויות הרומניות, חשוד כי ריסס בתחילת החודש כתובות נאצה בצבע ורוד על ביתו של אלי ויזל השוכן בעיירה סיגט שבמזרח רומניה. בין המילים, נכתב בין היתר "שירותים ציבוריים", "אנטשימי" ו"יהודי נאצי נמצא בגיהינום יחד עם היטלר", ועוד. 

ויזל הינו אחד מניצולי השואה המפורסמים ביותר בעולם והוא נפטר ב-2016 כשהוא בגיל 87. הוא היה חתן פרס נובל לספרות, וזכה לכבוד בשנה שעברה על ידי הרומנים בעיר הולדתו - שם נערך מצעד שיצא מהמוזיאון שנבנה בבית בו נולד וגדל, לכיוון תחנת הרכבת - שם עלה ב-1944 עם משפחתו לרכבת, לכיוון מחנה ההשמדה אושוויץ בפולין. כמו כן, במסגרת האירוע נקראה תחנת הרכבת המדוברת על שמו של ויזל. 
המעצר "הגיע כהקלה", אמר חיים צ'סלר, מייסד "לימוד FSU", יוזמי המצעד המדובר בסיגט ואחד מהאחראים להקמתו של המוזיאון בביתו של ויזל. תקרית הגרפיטי "גרמה לכאב ולזעם בכל העולם, אבל מרגיע לראות שהצדק מתבצע. אנו מודים לראש עיריית סיגט ולרשויות הרומניות שפעלו בנחישות ובמהירות למציאת הפושע", הוסיף צ'סלר.