פרשן של העיתון הטורקי "סבאח" טוען כי ארצות הברית מתכננת להטיל על אויביה פצצות שישנו את ההעדפה המינית של מטרותיהן. "כאשר ארצות הברית היא אויבת של מדינה ומתכננת לצאת למלחמה, היא מתכננת או להטיל פצצה שתשנה את ההעדפה המינית של אוכלוסיית אותה מדינה או שתהרוג את כולם", כך כתב היום (שני) מחמט ברלאס, בטור שכתב לעיתון, המזוהה עם נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן
הפרשן כתב כי "הפצצות הגאות" תוכננו במקור כאלטרנטיבה לפצצות האטום שהוטלו במלחמת העולם השנייה על הירושימה ונגסאקי. ברלאס הוסיף כי וושינגטון מתכננת להשתמש בנשק כימי מסוג דומה על מנת לעקר כמויות גדולות של אנשים ולמנוע פיצוץ אוכלוסין. הפרשן טען עוד כי המלחמה בעיראק ב-2003 ואף אירועי "האביב הערבי" הם דוגמאות לדרך שבה ארצות הברית מנסה "לשלוט באוכלוסיית העולם".  
המשבר בין ארצות הברית לטורקיה בעקבות סירובה של אנקרה לשחרר את הכומר אנדרו ברנסון, הולך ומחריף. הנשיא הטורקי ארדואן, נשא היום נאום מצולם בווידאו, בו הבהיר כי המתקפה הכלכלית על ארצו לא תצלח. "המתקפה על הכלכלה הטורקית כמוה כמתקפה על דגל הטורקי", אמר ארדואן בהתייחסות לסנקציות שהטיל הנשיא טראמפ. 

רג'פ טאיפ ארדואן. צילום: רויטרס
רג'פ טאיפ ארדואן. צילום: רויטרס

 
לדברי הנשיא הטורקי המטרה של ממשל טראמפ היא להוריד את טורקיה ואת עם הטורקי על ברכיהם, אבל הבהיר כי "יש לנו את העוצמה והיכולת להתגבר על כל זה". עוד אמר המנהיג הטורקי, כי מי שחושב שהוא יכול לגרום לנו להיכנע באמצעות שער החליפין, יגלה במהרה שהוא טועה".

דבריו של ארדואן נאמרו לאחר שהבוקר נורו יריות מרכב חולף לעבר שגרירות ארצות הברית באנקרה. אחד הכדורים פגע בעמדת המאבטחים במקום. המשטרה ערכה סריקות אחר המעורבים באירוע ועצרה חשוד אחד. 

מצעד הגאווה באיסטנבול. צילום: רויטרס
מצעד הגאווה באיסטנבול. צילום: רויטרס


בסוף השבוע אמר הנשיא האמריקאי כי "טורקיה ניצלה את ארה"ב במשך הרבה שנים. הם מחזיקים כעת את הכומר הנהדר שלנו. לא נשלם כלום תמורת שחרורו של אדם חף מפשע, אנחנו חותכים את היחסים עם טורקיה". כזכור, בעקבות הסנקציות האמריקאיות, הלירה הטורקית ספגה מכה קשה, ואיבדה רבות מערכה.